TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-10-03 - Turystyka - wspólna sprawa

W ramach projektu szkoleniowo-doradczego Turystyka - wspólna sprawa, w województwie lubelskim, małopolskim, warmińsko-mazurskim, śląskim i zachodniopomorskim, odbędzie się 15 konferencji regionalnych.

reklama


Uczestnicy drugiej edycji projektu, czyli przedsiębiorcy, przedstawiciele samorządów i organizacji wspierających turystykę, będą mieli okazję zapoznać się z pierwszymi pomysłami produktów turystycznych rozwijanych w formule sieciowej, jak również pierwszeństwo w zapisywaniu się na atrakcyjne szkolenia dofinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego. - Konferencje regionalne mają za zadanie zapoznać wszystkich zainteresowanych z projektem Turystyka - wspólna sprawa i opowiedzieć o korzyściach, jakie z niego płyną - poinformowała Anna Świebocka - Nerkowska, dyrektor Zespołu Rozwoju Zasobów Ludzkich Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. - Turystyka dla wielu regionów to tak naprawdę jedyna szansa na wykreowanie wzrostu gospodarczego. Nasz projekt dotyczy przede wszystkim szkolenia kadr branży turystycznej. Umożliwia również wypracowywanie sieci współpracy, stworzenie platformy wymiany informacji tak, żeby osoby działające w danym regionie w turystyce przekonały się, że warto ze sobą współpracować. Jednym z głównych celów konferencji regionalnych będzie właśnie zintegrowanie tych osób w grupach partnerskich wokół produktów turystycznych rozwijanych w formule sieciowej - dodała Świebocka - Nerkowska.

Turystyka - wspólna sprawa, to projekt, który swym zasięgiem objął regiony o zróżnicowanym stopniu rozwoju oferty turystycznej i infrastruktury. Przedsięwzięcie obejmuje województwa które w sezonach wypoczynkowych są odwiedzane przez rzesze turystów (warmińsko-mazurskie i małopolskie), jak również województwo śląskie, kojarzone głównie z przemysłem ciężkim i zanieczyszczeniem środowiska. Regiony, które przystąpiły do projektu, łączy zainteresowanie władz samorządowych obszarem turystyki. Ponadto w większości tych województw, intensywnie działają już Regionalne Organizacje Turystyczne, jak również zostały przyjęte strategie rozwoju turystyki, bądź stanowią one ważny element rozwoju województw. - Dzięki temu możemy mieć pewność, że po zakończeniu projektu grupy partnerskie nie zostaną pozostawione same sobie. Musimy bowiem pamiętać, że Turystyka - wspólna sprawa to projekt szkoleniowo-doradczy, w ramach którego nie tylko przekazujemy wiedzę, ale staramy się również pomóc wspólnie ją wykorzystać do tworzenia nowoczesnych produktów turystycznych w formule sieciowej - oświadczyła Jolanta Jackowiak, wiceprezes zarządu F5 Konsulting Sp. z o.o., lidera projektu. - W tym momencie musimy nauczyć się jak połączyć atrakcje regionu i jak współpracować między sobą, aby coraz więcej turystów zechciało nas odwiedzać. Myślę, że uda się to osiągnąć dzięki projektowi Turystyka - wspólna sprawa - przekonywał Wiesław Czerniec, regionalny koordynator projektu. Natomiast Marian Jurak, regionalny koordynator projektu w warmińsko-mazurskim oznajmił - Jestem przekonany, że projekt przyczyni się do powstania wielu produktów turystycznych w regionie, oferujących również wypoczynek całoroczny -

Ideę współpracy sieciowej, z którą uczestnicy mają okazje zapoznać się na konferencjach regionalnych, oddaje przykład Barcelony. W 1993 roku Izba Handlowa w Barcelonie, Rada Miasta Barcelony i Fundacja Barcelona Promoció, założyły firmę Turisme de Barcelona, której zasadniczym celem jest promowanie Barcelony - jako atrakcji turystycznej. Dzięki działaniom firmy, poprawił się nie tylko wizerunek miasta ale również jego infrastruktura. Turisme de Barcelona, stworzyła kilka produktów turystycznych, m.in. Turystyczny Autobus Barceloński, który obwozi turystów po najbardziej atrakcyjnych rejonach miasta, zatrzymując się w miejscach godnych zobaczenia. Turyści mają do dyspozycji kilka tras, mogą także zmieniać trasę swojej wycieczki. Ponadto kupując bilet na Turystyczny Autobus, turyści są upoważnieni do wsiadania do niego w dowolnym miejscu, czy wysiadania. Bilet stwarza możliwość do korzystania z wielu zniżek, np. w muzeach. Ten sposób spędzania wolnego czasu w Barcelonie, cieszy się dużą popularnością wśród turystów. Na sukces przedsięwzięcia, niewątpliwie wpłynął panujący pomiędzy przedsiębiorstwami turystycznymi, a władzami miasta - klimat sprzyjający współpracy.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com