TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2004-09-25 - Zakochaj się w Warszawie - nowe materiały promujące stolicę

Już od października na wszystkich materiałach promujących stolicę - folderach, broszurach, drukach urzędowych, a także m.in. reklamówkach telewizyjnych - znajdzie się nowe logo Warszawy.

reklama


Logo i hasło promujące zostało wyłonione w drodze konkursu, w którym udział wzięło kilkanaście firm i osób prywatnych. Wygrała praca "Zakochaj się w Warszawie" firmy Brand Nature Access, której autorami są Wojciech Mierowski i Mariusz Przybył. Ich projekt logo to rozmazana sylwetka z żółtymi włosami, trzymająca potężną czerwoną tarczę. Zdaniem Anny Kamińskiej, wiceprezes biura promocji w urzędzie miasta logo to praca artystycznie stojąca na najwyższym poziomie. Być może nie kojarzy się od razu z Warszawą, i nie do końca spełnia oczekiwania, ale władze miasta zmuszone były wybrać logo spośród prac zgłoszonych do konkursu.

Samo logo będzie dość kosztowne. Zwycięzca zarobił 195 000 PLN. Za tą sumę musi m.in. przygotować projekt gotowy do umieszczenia na miejskich materiałach i przeszkolić urzędników odpowiedzialnych za umieszczanie go na nich. Ma na to czas do 5 października, bo od tego dnia logo będzie prezentowane publiczne. Obecnie brak oszacowań, ile w sumie władze miasta zapłacą za zmianę wizerunku Syrenki warszawskiej na wszystkich drukach miejskich.

Problemem będą też inne wersje językowe hasła: "Zakochaj się w Warszawie". Na przykład anglojęzycznym turystom Warszawa właściwie zawsze będzie się kojarzyć z wojną. Przeciętny Brytyjczyk, podróżując po Europie, na swej drodze zapewne napotka Warszawę, miasto, które w jego ojczystym języku nazywa się "widziałem wojnę". Niestety, anglojęzyczna nazwa Warszawy na zawsze pozostanie, więc negatywnym elementem promocji miasta.

Dużo łatwiej byłoby promować miasto, określane pięknym łacińskim mianem Varsovia.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com