TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-02-05 - Targi turystyczne w Madrycie - podsumowanie

W niedzielę zakończył się w Madrycie Międzynarodowe Targi Turystyczne (FITUR). Oferta Polski nawiązywała do 200-lecia urodzin Fryderyka Chopina, a także ważnych wydarzeń sportowych jakie nas czekają.

reklama


W targach wzięło udział ponad 11 tys. firm z ok. 170 krajów oraz regionów, jedynie o ok. 9 proc. mniej niż roku 2008.

Na polskim stoisku, które zostało przygotowane przez Polską Organizację Turystyczną (POT), promowano przede wszystkim główne imprezy sportowe, których Polska będzie gospodarzem - mistrzostwa Europy: w koszykówce EuroBasket 2009, kobiet w siatkówce ME 2011, a także w piłce nożnej Euro 2012.

Nawiązano ponadto do ważnych dla naszego kraju wydarzeń historycznych, do 70. rocznicy wybuchu II wojny światowej oraz 5. rocznicy wstąpienia Polski do Unii Europejskiej.

Ów wydarzenia stały się okazją, aby promować na FITUR wiele polskich miast oraz regionów, a szczególnie Małopolskę i Kraków, Mazowsze i Warszawę.

Zdaniem POT w Madrycie, mimo kryzysu, który dotknął również branżę turystyczną na świecie, nie zostało odnotowane zmniejszenie zainteresowania Polską, wręcz przeciwnie, coraz więcej osób zadaje pytania odnośnie ewentualnej możliwości przyjazdu do Polski, najczęściej chcąc połączyć turystykę z udziałem w wydarzeniach sportowych.

Od lat, turystyka z Hiszpanii do Polski odnotowuje tendencję wzrostową. Hiszpanie są w pierwszej piątce turystów zagranicznych odwiedzających Warszawę, pod względem liczebności.

Zielińska dodała, że w tym roku najczęstsze pytania padają odnośnie obchodów roku chopinowskiego w Polsce oraz muzeum Powstania Warszawskiego.

Warszawa poczyniła trud przygotowania na FITUR wiele materiałów w języku hiszpańskim o imprezach muzycznych, w tym także o Konkursie Chopinowskim, festiwalu "Chopin i jego Europa", koncertach w Łazienkach, czy Wielkanocnym Festiwalu Beethovena. Na targach został zaprezentowany "infokiosk", interaktywny informator multimedialny, przy pomocy którego można było odsłuchać muzykę Chopina w trzech wersjach: klasycznej, jazzowej, a także rockowej.

Hiszpanie są zainteresowani turystyką kulturową oraz pobytami w polskich miastach, turystyką pielgrzymkową, uzdrowiskami, spa, pakietami weekendowymi, turystyką aktywną (trasami rowerowymi, polowaniami), a ponadto ofertami wyjazdów indywidualnych.

Od czerwca roku 2009 do czerwca roku 2010 zostanie przeprowadzona w Hiszpanii kampania promocyjna Krakowa oraz województwa małopolskiego.

Kampania zostanie finansowana ze środków UE, a zorganizowana m. in. przez władze miasta i Instytut Adama Mickiewicza w Madrycie.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com