TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-08-23 - Kraków będzie promował się na BBC i w National Geographic

Ogromne kampanie reklamowe w National Geographic i BBC są w planach krakowskiego magistratu. Dodatkowa promocja może kosztować blisko milion złotych. Ale jak przekonują urzędnicy, wydatek musi się zwrócić.

reklama


Ów 560 tys. zł należność BBC za reklamę w ich telewizji BBC będzie pochodzić z rezerwy prezydenckiej. Wydatek nie był planowany, ponieważ w tegorocznym budżecie, nikt nawet nie podejrzewał, że może pojawić się 20-procentowy spadek liczby turystów.

Jak mówi Grażyna Leja, pełnomocniczka prezydenta ds. turystyki, obecnie trwają negocjacje dotyczące szczegółów umowy z BBC News. Według ostatnich ustaleń, Kraków otrzyma za te pieniądze 274 spoty reklamowe w najlepszym czasie antenowym. Dodatkowo 94 reklamy zaraz przed bardzo popularnymi prognozami pogody..

Reklamówki zostaną nakręcone przez BBC, jednak Kraków wskaże producentom swoje priorytety w promocji. Leja zapowiada, że z pewnością miasto będzie chciało pochwalić się zabytkami, specyficzną atmosferą Krakowa, a ponadto wydarzeniami kulturalnymi. Obecnie ostatecznej umowy z BBC jeszcze nie ma, ale już teraz wiadomo, że filmy o Krakowie pojawią się na antenie stacji w listopadzie oraz grudniu.

Magistrat zamierza również reklamować miasto na antenie kanału podróżniczo-przyrodniczego - National Geographic, co miałoby kosztować 150 tys. zł. Jednak na to środków w budżecie miasta nadal nie ma. Jak informuje Leja, dlatego zwrócono się do branży turystycznej o wsparcie. Już w tym tygodniu odbyło się spotkanie w tej sprawie. Reakcja była bardzo pozytywna.

Izabela Helbin, odpowiedzialna za miejską promocję informuje ponadto, że to będzie pierwsza wspólna akcja z branżą turystyczną, a obie strony podchodzą do niej bardzo poważnie. Jeśli się powiedzie, miasto będzie chciało ją powtarzać co roku. Zapowiada także, że filmowe obrazki z Krakowa pojawią się również na antenie CNN. Za tę kampanię magistrat nic nie zapłaci, CNN jest po prostu w trakcie przygotowywania jesiennej kampanii reklamowej całej Polski i w zeszłym tygodniu kręcili zdjęcia w Krakowie. Przypomina także, że miasto jest promowane w polskiej telewizji reklamówkami Coke Live Music Festivalu.

Jak podkreśla szefowa miejskiej promocji Kraków jest równocześnie promowany w Polsce, wykorzystuje billboardy, aby zaprosić gości na konkretne imprezy, np. na uroczystości związane z rocznicą odsieczy wiedeńskiej oraz na festiwale.

Pełnomocnik prezydenta Krakowa ds. kultury, Filip Berkowicz powiedział, że na największych festiwalach muzycznych w Europie jak np. w duńskim Roskilde czy też brytyjskim Glastonbury, Kraków chce mieć swoje namioty promujące krakowskie festiwale z cyklu "Sześciu zmysłów". Miasto chce pokazać, że to właśnie w Krakowie odbywa się teraz najwięcej imprez na najwyższym poziomie.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com