TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-09-16 - Komunikat Signal Iduna: za skrócone wakacje nie będzie pieniędzy

Towarzystwo Ubezpieczeniowe Signal Iduna informuje klientów biura podróży Selectours & Telemac Sp. z o.o, że zwrot wpłaconych zaliczek nie dotyczy osób, które wyjechały z kraju i z uwagi na upadłość biura były zmuszone skrócić swój wyjazd.

reklama


Wynika to z umowy gwarancyjnej, która została stworzona na podstawie ustawy o usługach turystycznych. W takim przypadku możliwe jest dochodzenie roszczeń na drodze cywilnej przeciwko firmie Selectours & Telemac Sp. z o.o.

Towarzystwo Ubezpieczeniowe Signal Iduna pragnie przypomnieć, że odszkodowanie w ramach gwarancji świadczeń w pierwszej kolejności obejmuje pokrycie kosztów związanych z powrotem poszkodowanych turystów do kraju oraz zwrot wszystkich zaliczek wpłaconych na rzecz biura Selectours & Telemac Sp. z o.o. do wysokości kwoty gwarancyjnej 3 665 000,00 PLN, wpłaty zrealizowane zostaną proporcjonalnie do wysokości pozostałej sumy, po odjęciu kosztów powrotu do kraju.

Jednocześnie informujemy, że w sprawach dotyczących organizacji lotu należy kontaktować się z Urzędem Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego pod numerem telefonu +4822 59 79 543.

Ponieważ spółka Selectours & Telemac Sp. z o.o. ogłosiła upadłość, to klienci biura, który skrócono wakacje powinni zgłaszać się do niej z roszczeniem naprawy szkody i zadośćuczynienia za utracony czas i nerwy. W obecnej chwili trudno powiedzieć, czy spółka odzyska należności, które wg. oficjalnego komunikatu były przyczyną jej bankructwa. Jednak, gdyby się okazało, iż przyczyna upadku jest inna lub też zarząd spółki nie dopełnił obowiązku ogłoszenia upadłości na czas, to członkowie zarządu odpowiadają za zobowiązania spółki własnym majątkiem osobistym.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com