TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-10-10 - LOT występuje przeciw Ryanairowi!

Polskie Linie Lotnicze LOT wytaczają prawne działania przeciwko taniej linii Ryanair - czytamy w portalu Pasazer.com

reklama


Andrzej Kozłowski z Zespołu Prasowego DZZP wyjaśnił - Ryanair po rozpoczęciu operacji lotniczych z rynku polskiego podjął, w ramach swoich niewybrednych działań marketingowych, kilka kroków zaczepnych i obraźliwych wobec PLL LOT.

W pierwszej reklamie prasowej LOT został przedstawiony jako złodziej okradający swoich klientów przez stosowane opłaty paliwowe.

Następnie Michael O'Leary, właściciel Ryanaira, podczas majowej konferencji lotniczej Central European Aviation Forum w Warszawie, oskarżył publicznie LOT oraz inne sieciowe linie lotnicze o nieregularność, gubienie bagażu oraz zbyt wysokie ceny biletów.

Dodatkowo podczas konferencji prasowej w Łodzi, O'Leary przedstawił nieprawdziwe (według zarządu PLL LOT) statystyki dotyczące opóźnień oraz zagubionych bagaży, a także zaprezentował samolot Ryanaira z napisem "Żegnamy PLL LOT". Podobnie Ryanair postąpił z włoskimi liniami Alitala (napis na samolocie brzmiał "Arrivederci Alitalia") oraz słowackim SkyEurope ("Bye bye SkyEurope").

Po kilku spotkaniach wewnątrz firmy, konsultacjach prawnych oraz z agencją reklamową obsługującą LOT, władze LOT-u uzgodniły następujące działania wobec Ryanaira:

1. Pozew sądowy przeciw Ryanairowi za reklamy oskarżające PLL LOT o złodziejstwo w postaci opłat paliwowych oraz wysokich cen. Pozew jest już gotowy i zostanie złożony do sądu najprawdopodobniej na początku października. Ryanair już wcześniej przegrał podobny proces z Air France-KLM i możliwe, iż przegra proces trwający z Lufthansą;

2. Sprawdzenie możliwości rozpoczęcia działań prawnych w stosunku do Ryanaira za bezprawne użycie nazwy PLL LOT na kadłubie samolotu Ryanaira - "Żegnamy PLL LOT";

3. Nie podejmowanie w odwecie żadnych działań reklamowych przeciw Ryanairowi, gdyż mogłyby to sprowokować kolejne akcje Ryanaira wobec PLL LOT. Kozłowski tłumaczy - Ryanair nie zaprzestanie tego typu działań, bowiem są one częścią strategii walki konkurencyjnej przewoźnika;

4. Spotkanie z szefem Stowarzyszenia Agencji Reklamowych w Polsce w celu uzyskania jego opinii na temat działań reklamowych szkalujących LOT oraz doprowadzienie do bojkotu przez prasę tego typu reklam.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com