TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Dostępna i obowiązująca jest już nowelizacja rozporządzenia Ministra Transportu dotycząca incydentów i wypadków lotniczych, której zadaniem jest regulacja kwestii zgłaszania zdarzeń lotniczych oraz procedur badań prowadzących do ustalenia przebiegu wypadków oraz przede wszystkim dążenie do zwiększenia bezpieczeństwa w transporcie lotniczym.
reklama
W opublikowanym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego materiale czytamy, że nowelizacja ma przede wszystkim na celu wdrożenia porządku prawnego wymagań Dyrektywy 94/56/WE, która reguluje postępowanie przy ustalaniu okoliczności zdarzeń i wypadków w lotnictwie cywilnych (Dz. Urz. UE nr L 319 z dnia 12 grudnia 1994 r., str. 14-19; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 7 t. 2, str. 224), oraz Dyrektywy 2003/42/WE, która traktuje o zgłaszaniu zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. UE L 167 z 4 lipca 2003r., str. 23 - 36; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozd. 7, t. 7 , str. 331).
Ma to prowadzić do normalizacji przepisów i dostosowania ich do prawa UE oraz regulacji obowiązków podmiotów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo w lotnictwie cywilnym.
Dyrektywy te określają nowe obowiązki jednostkom administracyjnym takim jak Urząd Lotnictwa Cywilnego, wprowadzają nowe procedury normujące prowadzenie baz danych. Rozporządzenie Ministra Transportu reguluje również kwestię zdobywania informacji o zdarzeniach lotniczych, mają one być przekazywane systemem dobrowolnego ale również poufnego powiadamiania, dzięki tym informacjom ma się podnieść poziom bezpieczeństwa w lotnictwie. Tak więc nowe rozporządzenie Ministra Transportu stanowi rozszerzenie merytoryczne do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 4 czerwca 2003 r. w sprawie badania wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 132, poz. 1230) dokonane w celu zbliżenia naszego prawa do prawa UE.
Rozporządzenie zostało opublikowane w Dzienniku Ustaw nr 35 z 2007 r., poz. 225.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami