TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-01-18 - Hotelarzu, restauratorze - nie daj się nabrać!

Ostatnio w polskich hotelach coraz częściej zdarzają się sytuacje, w których goście wezwani do zapłaty mówią, iż zapomnieli pieniędzy. Obiecują wkrótce je przynieść, zostawiają w zastaw dowody osobiste i... już nigdy nie wracają.

reklama


Dzieje się tak dlatego, iż w porównaniu z ceną hotelowego pokoju oraz usług gastronomicznych, koszt wyrobienia nowych dokumentów jest niewielki (30 zł). Jednocześnie obowiązujące prawo zabrania podmiotom nieuprawnionym (a więc również hotelom i restauracjom) zatrzymywania dokumentów tożsamości.

Niechcący płacić goście zostawiają więc pod zastaw dowód, a potem po prostu wyrabiają sobie nowe dokumenty. I tak rekordziści składają wnioski o wystawienie dowodu nawet 20 razy, a hotelarze i restauratorzy pozostają z dowodami i niezapłaconymi rachunkami.

Co może zrobić w takiej sytuacji poszkodowany hotelarz? Właściwie nic. Może jedynie spisać nieuczciwego gościa, gdyż policja może się zająć niechętnymi do płacenia tylko wtedy, gdy udowodni zamierzone działanie sprawcy. A gość, do którego zgłasza się policja po prostu mówi, że zapomniał odebrać dowód...



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com