TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Rusza modernizacja najtrudniejszego technicznie odcina "zakopianki". Remont będzie przebiegał na 18 - kilometrowym odcinku pomiędzy Lubniem i Chabówką.
reklama
Krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) przekazał wykonanie dokumentacji projektowej, uzyskanie pozwolenia na budowę oraz sprawowanie nadzoru realizacji niemieckiemu konsorcjum, które wygrało przetarg oferując najniższą cenę. Firmy VEPRO Verkehrsbau Projekt GmbH oraz Ingenieurburo H. Vossing GmbH zdeklarowały wykonać się projekt modernizacji za prawie 27,9 mln zł brutto.
Zbigniewa Rapciaka z krakowskiego oddziału GDDKiA oznajmił, że jest to szczególny kontrakt, ponieważ jednym z jego elementów będzie zaprojektowanie najdłuższego w Polsce tunelu drogowego o długości prawie 2 kilometrów pod górą Luboń Mały.
Za dwa lata wykonawca ma dostarczyć projekt inwestycji wraz z pozwoleniem na budowę. W drugiej połowie 2008 roku ma być ogłoszony przetarg na wykonawstwo. Oddanie do użytku tego odcinka powinno nastąpić pod koniec 2010 lub w 2011 roku.
Zakres prac obejmie budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej Lubień - Rabka ( 17,5 km), dwujezdniowego odcinka Rabka - Chabówka (droga klasy głównej przyśpieszonej), dwa węzły w Skomielnej Białej i Zaborni, tunel pod Luboniem Małym, 10 wiaduktów, trzy estakady oraz most na rzece Lubieńce.
Obecnie w trakcie budowy jest odcinkek "zakopianki" pomiędzy Myślenicami i Lubniem.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami