TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-12-08 - Fuzja Galileo i Worldspan!

7 grudnia 2006 r. Travelport Ltd. i Worldspan, L.P. ogłosiły porozumienie o przekształceniu Worldspan w spółkę zależną Travelport w celu utworzenia wiodącego na świecie dostawcy rozwiązań turystycznych.

reklama


- Zwiększanie nacisków związanych z kosztami na dostawców i agencje turystyczne w połączeniu ze wzmocnieniem alternatywnych kanałów dystrybucji, takich jak bezpośrednie kanały dostawców, wciąż wpływają na sposób nabywania usług turystycznych, - powiedział Jeff Clarke, Chief Executive Officer firmy Travelport. - Ta fuzja utworzy bardziej skutecznego i wydajnego dostawcę dystrybucji usług turystycznych i zapewni nam lepsze warunki do zaspokajania rozwijających się potrzeb naszych klientów, dostawców usług turystycznych, agencji podróży oraz nabywców finalnych.

W związku z tym, że rynek usług turystycznych stale się rozrasta w znacznym tempie, dostawcy i biura podróży potrzebują technologii i sieci zdolnych do obsłużenia wzrastającego popytu. Zwiększa się konkurencja w przemyśle dystrybucji usług turystycznych, częściowo w postaci rezerwacji usług poprzez alternatywne kanały dystrybucji usług turystycznych. Według badań Forrester Research, już ponad połowa rezerwacji turystycznych w USA jest przetwarzana poprzez alternatywne kanały, inne niż GDS. Na całym świecie oczekuje się dalszego wzrostu sprzedaży bezpośrednio ze stron dostawców, ponieważ linie lotnicze zachęcają do bezpośrednich rezerwacji za pomocą programów lojalnościowych, wyjątkowych taryf i ewentualnie poprzez usunięcie treści z systemów GDS. Połączenie Travelport i Worldspan jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowania przemysłu dystrybucji usług turystycznych, jak również wspiera potrzebę opłacalnych i wydajnych ofert GDS.

- Ta fuzja umacnia wzajemnie się dopełniające mocne strony obu naszych firm, co przyniesie korzyści naszym obecnym i przyszłym klientom, pozwalając im skierować się na coraz bardziej konkurencyjne rynki, - stwierdził Rakesh Gangwal, Chairman, President i Chief Executive Officer firmy Worldspan. - Połączenie Travelport i Worldspan jest bezpośrednią odpowiedzią na trendy wewnątrz branży i zapewni nowe standardy technologii, wysokiej jakości treści, jak również obsługę klienta na światowym poziomie.

Obecnie ponad 750 dostawców, 63 000 biur podróży oraz milion klientów finalnych na całym świecie korzysta z dystrybucji usług turystycznych zapewnianej przez obydwie organizacje.

Ta transakcja scali dwie firmy o światowym zasięgu. Połączonej firmie będzie przewodził Jeff Clarke jako Chief Executive Officer. Rakesh Gangwal pozostanie na stanowisku prezesa Worldspan do czasu zamknięcia transakcji i opuści firmę po zakończeniu fuzji. Wartość Worldspan w przedstawionej transakcji sięga 1,4 miliarda USD. Doradcami finansowymi Travelport w trakcie transakcji byli Credit Suisse, Lehman Brothers i UBS.





Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com