TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-11-18 - Hotelowa sieć Mercure prezentuje nową Kartę Wielkich Win

Sieć hotelowa Mercure wprowadziła w listopadzie nową kartę win Grands Vins Mercure. Goście będą mogli wybrać spośród 15, a nie jak do tej pory 12 rodzajów win. To jedyna w Polsce karta, w której wina zostały podzielone pod względem smaku - poeca swoją ofertę sieć obiektów.

reklama


Karta pojawiła się w hotelach Mercure w Polsce w latach 2003/2004. Tym razem znalazło się w niej 15 pozycji. 12 z nich gościło w menu w poprzednim sezonie, teraz dołączyły do nich trzy nowe. Restauracje w Mercure serwują gościom więcej białych win. Można posmakować trunków z Francji, Włoch i Hiszpanii. Wina Grands Vins Mercure są dobierane według restrykcyjnych kryteriów: rocznika, mocy, apelacji i ceny, która uchodzi za wyjątkowo atrakcyjną. Polityka cenowa marki Mercure zakłada bowiem, że sprzedaż win nie musi przynosić większych dochodów. Jest to według hotelu wartość dodana do odwiedzenia hotelu, czy też skorzystania z hotelowej restauracji.

W karcie Grands Vins Mercure odnajdziemy wina owocowe, eleganckie oraz pikantne. Smakom zostały podporządkowane kolory. Goście mogą wybrać spośród czterech podstawowych smaków. Winom "Świeżym i Smakowitym" odpowiada barwa zielona, "Owocowym i lekkim" - pomarańczowa, "Wyważonym i eleganckim" - fioletowa, zaś "Korzennym i pełnym" - czarna. Takie same kolory znajdują się w karcie win w restauracji, na etykietkach na butelkach, nóżce kieliszka, a nawet torebkach, w których mają możliwość zabrania do domu napoczętej butelki wina.

Mercure zatrudnia w swoich obiektach Echanson Mercure - specjalnie przeszkolonych ekspertów, którzy mają za zadanie doradzić klientom, na jaki smak powinni się zdecydować.

Karta Grands Vins Mercure obowiązuje we wszystkich hotelach sieci Mercure na całym świecie. Została przygotowywana z niezwykłą starannością przez specjalistów. W każdym roku w ponad 10 krajach powołane zostaje jury degustacyjne, które składa się z entuzjastów win i profesjonalistów: klientów, dziennikarzy, kelnerów podających wina, Echansons, a także dyrektorów hoteli Mercure. Wstępna selekcja win odbywa się we Francji. Tam, jury przeprowadza tzw. "ślepe testy" wybierając wina, które zostaną włączone do karty Grands Vins Mercure.

W Polsce karta powstaje raz w roku, zaś we Francji oraz w Niemczech dwa - na jesień/zimę i wiosnę/lato. Grands Vins Mercure obowiązuje w 20 krajach: Algierii, Australii, Austrii, Belgii, Brazylii, Czechach, Egipcie, Ekwadorze, Francji, Niemczech, na Węgrzech, we Włoszech, Luxemburgu, Holandii, Polsce, Portugalii, Afryce Południowej, Szwajcarii, Tunezji, a także Wielkiej Brytanii. Po raz pierwszy GVM powstała w 1983 r.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com