TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-11-16 - Polskie hotele przyjazne wszystkim klientom?

Hotel Ibis w Malmö, na swojej stronie internetowej reklamuje siÄ™ jako przyjazny gejom. Również w jÄ™zyku polskim. Jak widać szwedzkie hotele nie bojÄ… siÄ™ otwarcie walczyć o dobrych, ale majÄ…cych nieco inne potrzeby klientów.

reklama


Polskie obiekty w polskiej rzeczywistości raczej na taki krok by się nie zdecydowały.

Sylwia Kłodaś, dyrektor Ibisa w Szczecinie, wyjaśniła na łamach szczecińskiej Gazety Wyborczej dlaczego taka informacja nie znalazła się na stronach polskiego Hotelu Ibis. Według niej, hotel w Szczecinie jest przyjazny wszystkim gościom. Nie ma znaczenia kolor skóry, pochodzenie, wyznawana religia czy orientacja seksualna - każdy klient musi być dobrze traktowany. Pracownicy hotelu nie dzielą klientów na różne kategorie. Kłodaś dodała jednak, iż nigdzie w Polsce nie spotkała się ze sformułowaniem, że hotel jest przyjazny homoseksualistom, nie widzi również potrzeby podawania takiej informacji jako reklamy obiektu.

Dyrektor szczecińskiego Ibisa nie potrafi wyjaśnić dlaczego hotel w Szwecji reklamuje się w ten sposób. Według niej, w Szwecji homoseksualiści nie spotykają się z dyskryminacją ani nie mają problemów w tamtejszych hotelach - jest wręcz przeciwnie. - Myślę, że jest to utarte sformułowanie, które umieszcza się obok innych dodatkowych informacji jak na przykład, że hotel jest przyjazny środowisku czy dzieciom. W społeczeństwie szwedzkim widocznie jest to normalne i nikogo to nie bulwersuje - dodaje.

Lokale dla gejów, czy też przyjazne gejom w Polsce rzadko się reklamują. Wolą nie mieć szyldu, niż wprost określić, do kogo adresują swoją ofertę. - Myślę, że społeczeństwo nie dorosło jeszcze do jawnego mówienia o homoseksualizmie. Wobec tego obawiam się, że hotel, który reklamowałby się w ten sposób, mógłby w rezultacie stracić klientów.- tłumaczy Kardaś, dodając, że nie spotkała się z dyskryminacją gejów w hotelach.

W obiektach bowiem pracują ludzie wyszkoleni do obsługi gości. Robią wszystko, by goście czuli się dobrze.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com