TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-08-07 - Easygo.pl pokazuje organizatorów imprez

Portal turystyczny Easygo.pl ujawnia na stronie dane z czyjego katalogu pochodzi dana wycieczka.

reklama


Do tej pory kupujący wakacje w internecie dowiadywał się nazwie organizatora dopiero w momencie podpisywania dokumentów. Teraz z pewnością wybór jest łatwiejszy i spokojniejszy, bo już przy przeglądaniu ofert można się dowiedzieć o nazwie biura podróży.

Tomasz Domżalski, dyrektor marketingu w easygo.pl wyjaśnia, że głównym wyznacznikiem zakupowym Polaków jest cena, którzy czasami błędnie myślą, iż cena w portalu może być wyższa niż u organizatora. Ustawa o usługach turystycznych mówi, że ten sam pakiet turystyczny kosztuje we wszystkich punktach sprzedaży tyle samo. Pośrednik tradycyjny, telewizyjny czy internetowy zarabia tylko na prowizji uzyskiwanej za sprzedaż od organizatora, a nie na marży nakładanej na produkt.

Iwona Sokołowska, szef sprzedaży easygo.pl, twierdzi, iż to rynek podyktował, że portal złamał dotychczasowe zasady o ukrywaniu danych organizatora. Po pierwsze klient od razu zobaczy z kim może jechać, nie musi pytać konsultanta. Taka prezentacja znacznie skraca czas obsługi klienta, gdyż uprzedzamy jego wątpliwości, zamieszczając przejrzyste oferty - dodaje Sokołowska.

Przedstawiciele easygo.pl uważają, iż nowe rozwiązanie wpłynie też korzystnie i motywująco na pracę touroperatorów. Przykładowo jeśli klient zrazi się do biura X, potem ma możliwość wybrać kolejne wakacje u konkurencji. Portal ma średnio 500 tyś. propozycji wyjazdowych na każdy dzień roku i w ciągu kilku sekund można znaleźć wszystkie możliwe, alternatywne, oferty dostępne na polskim rynku.

Easygo.pl liczy także, że dzięki takiej informacji zniknie duża grupa "klientów" sztucznie ciągnących rozmowy z konsultantami i anulujących potem rezerwacje po uzyskaniu danych organizatora. To pozwoli skupić się na meritum, czyli na obsłudze klienta i rzetelnym przedstawieniu mu oferty. o ważne może także to pomóc w przypadku niezadowolenia z wyjazdu - niezadowolenie klienta będzie bardziej kierowało się do organizatora (którego klient będzie znał od początku), a w mniejszym stopniu na pośrednika, który może mu zaoferował miłą obsługę, a wszelkie skargi nakazał przesłać do organizatora, gdyż to on odpowiada za imprezę.

Takie rozwiązania są standardem na rynkach światowych. Easygo.pl jako pierwszy z polskich biur internetowych z powrotem zdecydował się na prezentację źródła ofertowego.

Przypomnijmy bowiem, że kiedyś prezentowanie organizatora przez biura internetowe było czymś normalnym. Jednak później biura przekonały się, że mogą zwiększyć ilość rezerwacji, jeśli nie podadzą organizatora. Być może wynikało to z niedojrzałości rynku, bowiem wielu "klientów" traktowało biura internetowe jako katalogi, a wykupić wycieczkę szli oni do normalnego biura. Pozostali gracze na rynku z pewnością będą obserwować easygo.pl i jeśli jego strategia się sprawdzi, pewnie prędzej, czy później pójdą w jego ślady, bo turyści coraz częściej wiedzą z jakimi biurami nie jechać, a z jakimi można się w podróż wybrać.

Warto tu także zwrócić uwagę, na aspekt weryfikacyjny rynku tego ruchu. Jeśli bowiem biura internetowe zaczną podawać nazwy organizatorów, to się okaże, że dla sprzedaży danego biura przez internet kluczowe znaczenie zaczyna mieć jego reputacja. Dlatego już teraz organizatorzy o zszarganej marce powinni ją szybko odbudować, jeśli to możliwe, lub przygotować się na spadek obrotów. Z pewnością właścicieli wielu słabszych marek będzie próbowało uzyskać z nich co się da, niszcząc markę do końca, więc tym bardziej mniej pewnych firm trzeba będzie unikać.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com