TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-12-11 - Plany Orbisu na 2008 - marka Mercure Gallery w Polsce!

Zgodnie z założeniami strategii rozwoju francuskiej grupy hotelarskiej Accor - nadzorującej Orbis, w przyszłym roku na polskim rynku pojawi się nowa sieć niewielkich hoteli Mercure Gallery o dość wysokim standardzie.

reklama


- Orbis to dziś Sofitele, Novotele, Mercure, Ibisy i Etapy. Poza tym spółka prowadzi hotele pod nazwą Orbis. W przyszłym roku pojawi się w Polsce marka Mercure Gallery. Będą to małe hotele, tzw. butikowe, zdecydowanie poniżej 100 pokoi. Jeśli chodzi o standard, to można je usytuować między Novotelem, a Sofitelem — poinformowała Jean-Philippe Savoye, prezes Orbisu. Accor zajmie się także restrukturyzacją nierentownej obecnie spółki Orbis Travel. Przewiduje się przebudowanie działających obecnie pod nazwą Orbis hoteli: Giewont w Zakopanem oraz Francuski w Krakowie. Do tej pory spółka nie miała sprecyzowanej koncepcji rozwoju tych obiektów. Być może w kolejnych latach pojawią się następne hotele marki Mercure Gallery. Wg prezes Orbisu, opłaca się je otwierać tylko w największych miastach i najpopularniejszych miejscowościach turystycznych.

- Nowe marki w Polsce to najważniejsza nowość wynikająca z nowej strategii Accora. Poza tym nie ma zaskoczenia. Jeśli chodzi o rozwój w segmencie hoteli ekonomicznych, to już od dwóch lat Orbis realizuje strategię zakładającą utworzenie sieci takich obiektów. Za cztery lata chce mieć w portfolio 30 Ibisów i 20 Etapów. Tylko w przyszłym roku w budowie będzie 15 obiektów - podaje Puls Biznesu. - W 2008 r. Orbis zajmie się też uzdrawianiem swojej spółki zależnej — Orbis Travel. Pod względem przychodów to jedno z największych biur podróży w Polsce, a od lat balansuje na progu rentowności. Cel na 2008 r. to 5 % rentowności netto przy blisko 250 mln zł sprzedaży — oświadczyła prezes.

Obecnie Orbis Travel dysponuje 39 własnymi biurami sprzedaży i ponad 1,5 tys. punktów agencyjnych. - W pierwszym półroczu 2007 r. jego obroty sięgnęły 90,6 mln zł, a strata netto wyniosła blisko 5 mln zł" - informuje Puls Biznesu. Orbis stanowi największą w Europie Środkowo-Wschodniej sieć hoteli (55 obiektów). W minionym roku zysk netto spółki oszacowano na ponad 88 mln zł, a przychody na ok. 1,06 mld zł.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com