TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Według najnowszego raportu firmy doradczej Deloitte europejskim rynku hotelarstwa Hospitality Vision, Europa Środkowa i Wschodnia jako subregion Europy odnotowała największy wzrost w turystyce na kontynencie od początku roku do sierpnia 2008.
reklama
Region zawdzięcza ten wzrost Ukrainie i Turcji, które weszły do pierwszej dziesiątki najczęściej odwiedzanych krajów przez turystów międzynarodowych w 2007 r., zastępując Austrię i Rosję. Ukraina uplasowała się na ósmym, a Turcja na dziewiątym miejscu w światowym rankingu. Europa nadal jest zdecydowanym liderem w światowej turystyce przyciągając 484 milionów zwiedzających, czyli aż 54% wszystkich turystów międzynarodowych.
Turcja, Rosja, byłe republiki radzieckie i nowe kraje Unii Europejskiej, w tym Polska, odnotowują większe wzrosty niż stara Europa i razem ciągną europejski rynek hotelowy w górę.
- W najbliższym czasie będzie widoczny wzrost liczby hoteli dwugwiazdkowych głównie z powodu ich relatywnie małej liczby. Poza tym w związku z przygotowaniami do rozgrywek Euro 2012 inwestorzy będą liczyć na przychylność władz miejskich w ułatwianiu procesu inwestycyjnego oraz ulgi podatkowe. Jednak Euro 2012 nie powinno być jedynym czynnikiem decydującym o budowie hotelu ponieważ Euro to wydarzenie krótkotrwałe, a inwestycja hotelowa zwraca się w długim okresie - powiedział Konrad Gruda, senior manager w dziale konsultingu Deloitte.
Wartość rynku hotelarstwa w Europie będzie rosła, choć wolniej niż dotychczas. Deloitte szacuje, że wartość inwestycji hotelarskich zmalała do poziomu 5 miliardów euro od początku roku do sierpnia 2008 r. Dla porównania w całym 2007 roku wartość tych inwestycji w Europie sięgnęła poziomu 21 miliardów euro. Pomimo pogarszających się warunków w działalności, sieci hotelowe w Europie nadal się rozwijają i planują zwiększyć ilość pokoi o kolejne 53, 245 do końca 2009 roku.
- Przewidywane spowolnienie gospodarcze będzie miało niewątpliwie negatywny wpływ na rynek hotelarski w Polsce. Wskaźnik przychodów na jeden wynajmowany pokój jest mocno związany z koniunkturą gospodarczą. Same miasta zostaną dotknięte w różny sposób. Zależy to od ich położenia, atrakcyjności biznesowej, turystycznej czy transferowej - podsumowuje Konrad Gruda.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami