TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-01-23 - Konflikt o przystanek pod Pocztą Głowną w Krakowie nadal trwa

Nadal trwa konflikt dotyczący przystanku dla busów pod Pocztą Główną w Krakowie. Gdy na początku stycznia Zarząd Dróg i Komunikacji nakazał zlikwidować wspomniany przystanek, a właściciele firm przewozowych zagrozili manifestacją na pl. Wszystkich Świętych, Prezydent Miasta Krakowa zlecił urzędnikom doprowadzenie do ugody.

reklama


Zgodnie z porozumieniem między Małopolskim Stowarzyszeniem Przewoźników Osobowych, a Zarządem Dróg i Komunikacji przystanek miał służyć wyłącznie do wsiadania i wysiadania pasażerów. Busy nie mogły na nim parkować, a jednorazowo na przystanku mogły znajdować się trzy pojazdy.

Wspomniane warunki ugody zobowiązali się kontrolować Wiceprezydent Tadeusz Trzmiel i dyrektor ZDiK Jan Tajster, a w razie ich nieprzestrzegania zapowiedzieli likwidacje przystanku.

W zeszłym tygodniu kontroli dokonał dyrektor Tajster, po której sporządził protokół. Odnotował w nim cztery uchybienia. Po pierwsze - bus odjechał sześć minut przed czasem; po drugie - nie zatrzymał się na paru przystankach, po trzecie - w samochodzie nie działała żarówka oświetlająca rejestrację i jedno z tylnych świateł; po czwarte - kierowca nie wydał biletów czterem osobom.

Tadeusz Wiśniewski, właściciel firmy, do której należy skontrolowany bus wyjaśnia, że:"Moje busy jeżdżą co dziesięć minut. Równie dobrze kierowca mógł przyjechać cztery minuty za późno. To klienci powinni mieć do mnie pretensje. Najważniejsze, że nie stał za długo na przystanku". Na drugi zarzut odpowiada: "Większość przystanków to przystanki na żądanie. Po prostu nikt na nich nie stał ani nikt nie chciał wysiadać". Natomiast przyznał, że kierowca nie powinien jeździć bez jednego światła, ale nie wytłumaczył dlaczego nie dał pasażerom biletów.

Tadeusz Trzmiel uważa, że wyniki kontroli nie mogą być jedyną przyczyną likwidacji przystanku. Z nim zgadza się również Henryk Kamski, kierownik wydziału zarządzania transportem zbiorowym ZDiK i dodaje że trzeba stale kontrolować busy, aby sprawdzić czy wspomniane uchybienia są regułą.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com