TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2005-08-03 - Wzrost sprzedaży autobusów w pierwszej połowie 2005 r.

W ciągu pierwszych 6 miesięcy 2005 roku sprzedano w Polsce 458 nowych autobusów, to o 38 (9,05%) sztuk więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego - poinformowała firma JMK analizy rynku autobusów.

reklama


W badanym okresie wyprodukowano 1041 autobusów - czyli o 0,19% (2 sztuki) mniej niż w podobnym okresie 2004 r. Jednocześnie wyeksportowano 684 autobusy, o 4 sztuki mniej niż przed rokiem. "Pozytywny bilans krajowej sprzedaży jest wynikiem przede wszystkim zakupu 40 autobusów szkolnych, podczas gdy przed rokiem kupiono zaledwie jeden taki autobus" - przyznał analityk firmy Aleksander Kierecki. Równie dobra sytuacja panuje również w segmencie autokarów turystycznych, gdzie utrzymuje się tendencja wzrostu sprzedaży - w tym roku sprzedano o 25 autobusów więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Spadek sprzedaży autobusów odnotowano natomiast w kategorii pojazdów międzymiastowych, gdzie sprzedaż spadła o 10 sztuk czyli o prawie 5% w porównaniu z I półroczem 2004 r.

W ciągu pierwszych 6 miesięcy 2005 roku najwięcej autobusów sprzedały firmy:
- Autosan Polskie Autobusy - 100,
- Solbus FA - 90
- Jelcz Polskie Autobusy - 56.


Analitycy JMK szacują, iż w całym 2005 r. nastąpi wzrost sprzedaży autobusów miejskich o 10-13%, o 25% pojazdów szkolnych i o 15% turystycznych w porównaniu z 2004 r.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com