TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-07-30 - Częstochowa: na ulicach miasta pojawią się infomaty dla turystów

W ramach przygotowywanego w Częstochowie Miejskiego Systemu Informacji Turystycznej (MSIT) na ulicach miasta stanie prawie 180 tablic informacyjnych i 50 infomatów. Koszt systemu to 4,4 mln zł .

reklama


Założenia systemu, a także ukończony projekt graficzny oznaczeń zaprezentowali w czasie konferencji prasowej przedstawiciele częstochowskiego urzędu miasta. Zapewnili również, że realizacja systemu jest pewna - miasto otrzymało na ten cel 3,3 mln zł unijnej dotacji w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR).

Logo częstochowskiego systemu pojawi się na każdym jego elemencie. - To rozpoznawalna na całym świecie litera "i", oznaczająca informację turystyczną. Po prawej stronie mamy sylwetkę Jasnej Góry, po lewej - Ratusza Miejskiego. Całość w ramkach, które nawiązują do otwartego okna czy drzwi, zapraszających do wejścia - poinformowała Teresa Kaczor z wydziału komunikacji społecznej częstochowskiego magistratu, dodając że przyjęty w Częstochowie projekt oznakowania będzie zgodny z rozwiązaniami stosowanymi powszechnie w państwach należących do Unii Europejskiej. Cały system będzie złożony z dwóch uzupełniających się części - informacji wizualnej i części informatycznej.

W ramach informacji wizualnej zamontowanych zostanie m.in. 31 tablic o wyróżnionych obiektach i 32 tablice informacyjne zbiorcze, zawierające m.in. schematyczną mapę miasta. Zaznaczone na niej będą obiekty turystyczne takie jak: Jasna Góra, Ratusz Miejski, Muzeum Pielgrzymowania czy Muzeum Zapałek a także informacje ułatwiające turystom poruszanie się po mieście. Z kolei tablice poświęcone konkretnym obiektom będą umieszczone tuż przy nich. Tablice kierujące do wybranych obiektów turystów pieszych (47 strzałek) i zmotoryzowanych (21 lokalizacji) postawione zostaną przy głównych trasach komunikacyjnych. Informacje dla turystów znajdą się również na 46 nowych tablicach przystankowych zawierających m.in. schematy sieci komunikacyjnej.

Część informatyczna projektu składać się będzie z 50 infomatów, czyli multimedialnych punktów dostępu do internetu. Staną one przy głównych szlakach i w najczęściej odwiedzanych punktach miasta. Stroną startową infomatów będzie miejski portal turystyczny, w którym informacje będą mogli aktualizować zainteresowani usługodawcy z branży turystycznej.

Kolorystyka projektu opierać się będzie na barwach Częstochowy: białej, błękitnej i żółtej. Dodatkowym kolorem będzie brąz, podkreślający miejsca i obiekty historyczne oraz zabytkowe. System będzie dwujęzyczny - informacje turystyczne będą podawane również po angielsku.
W ramach MSIT zaprojektowano już też jednolite tablice z informacją uliczną oraz adresową dla Częstochowy. Pojawią się one na ulicach miasta po zrealizowaniu typowo turystycznej części systemu. Samorząd planuje pozyskać na ich produkcję i rozmieszczenie kolejne środki zewnętrzne.

Według pierwotnych założeń realizacja MSIT miała zostać zakończona w pierwszej połowie bieżącego roku. Władze miasta zapewniają, że opóźnienie nie będzie zbyt duże. Przetargi na wykonanie obu części systemu - informacji wizualnej i informatycznej - zostały już rozstrzygnięte.

Częstochowę corocznie odwiedza ok. 4,5 mln pielgrzymów oraz turystów.



Źródło: Gazeta Wyborcza

Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com