TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-06-14 - Wartość Sfinksa wzrosła przez rok o 131%

Prawie dokładnie w rocznicę debiutu Sfinksa na giełdzie pojawił się jego branżowy konkurent firma PolRest. Nowicjusz w premierze wypadł na początku dużo lepiej (+ 30%) niż Sfinks, którego kurs pozostał bez zmian.

reklama


Pomimo, że debiutu Sfinks nie miał zbyt udanego, jego dalsza kariera giełdowa może być wzorem godnym naśladowania. Firma rozwijała się przez ostatni rok zgodnie z założonym planem. Wyniki finansowe rosły bardzo dynamicznie. Inwestorzy liczą na przyszłe profity spółki, która ma ambitną strategię rozwoju na jednym z bardziej perspektywicznych rynków.

Wzrost wartości spółki jest wynikiem dobrych perspektyw restauracji oraz jej jasnej strategii rozwoju. Wcześniejsze notowanie na zamierającym już rynku akcji CeTO pozwoliło zdobyć Sfinksowi doświadczenie, które teraz procentuje. Przez rok wycena firmy wzrosła o 131%, co udaje się niewielu firmom.

Zaufania do operatora restauracji nie zburzyła nawet wpadka w sądzie, który nie zatwierdził zeszłorocznej emisji akcji.

Emitent cały czas zwiększa sieć restauracji Sphinx. Plany zakładają otworzenie około 15 lokali każdego roku i Sfinks jak na razie trzyma się tych założeń. Oprócz zwiększania ilości restauracji, pozytywnym sygnałem jest również rosnąca liczba transakcji zawieranych w lokalach. Spółka poinformowała, że w ostatnim roku wzrosła ona o 10%.

Jednocześnie sieć restauracji Chłopskie Jadło wyposażona została w nowy system informatyczny, który ma podnieść jej efektywność. Inwestorzy giełdowi nabywali akcje Sfinksa już po przejęciu tej tradycyjnej sieci z segmentu Premium i nie wyłożyli na nią żadnych pieniędzy. Restauracje Chłopskie Jadło spłacają się same, co zostało pozytywnie odebrane przez inwestorów, którzy zazwyczaj zmuszani są do finansowania przejęć planowanych przez debiutantów.

Pod względem łącznej liczby lokali, których sieć ma około setki, grupa jest czwartym graczem na rynku restauracyjnym tuż po McDonald's, Telepizza i AmRest.

Wysoko oceniane przez inwestorów są też perspektywy rozwoju rynku. Dlatego też są gotowi zapłacić premię za walory operatorów restauracji w oczekiwaniu na pozytywne efekty realizacji strategii.

Sfinks planuje również rozwój za granicą. W ubiegłym roku zapowiedział przejęcie sieci restauracji w Niemczech. Jeszcze nie wiadomo, czy dojdzie do przejęcia lokali, czy spółka zdecyduje się na wprowadzenie własnego, nowego formatu. Zarząd zapowiedział, że jeszcze w tym roku Sphinx pojawi się na rynku czeskim, a w planach są również Węgry i Niemcy. Na rynku polskim cały czas jest miejsce na otwarcie nowych lokali, jednak rośnie również konkurencja.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com