TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W 2007 roku wartość polskiego rynku gastronomicznego wzrosła aż o 53% w porównaniu z rokiem poprzednim - donosi "The Wall Street Journal Polska". Oznacza to, że Polacy wydali w ubiegłym roku na jedzenie poza domem 20 miliardów zł.
reklama
Pod tym względem powoli Polska zaczyna gonić Europę, ale wciąż nam jeszcze daleko do starej Unii. Pod koniec lat 90 Polak jadał w restauracjach tylko kilka razy w roku, podczas gdy przeciętny obywatel Ameryki odwiedzał lokale gastronomiczne 150 razy a Francuz i Niemiec - 50-70 razy.
Prognozy dla branży przewidują lekkie spowolnienie, ale i tak do 2012 roku rynek poszerzy się o jedną czwartą - pisze gazeta. Polacy zarabiają coraz więcej, dlatego decydują się jeść poza domem. Poza tym pracownicy korporacji i dużych firm nie mają czasu przygotowywać posiłków w domu. Widać już, że miejsca w biurowcach, w których można prowadzić restaurację lub bar sprzedają się znakomicie.
Według badań GfK Polonia na 10 tys. Polaków przypada 15 knajpek, dla porównania w Belgii i Hiszpanii jest to 50. Polacy wydali w 2007 roku na jedzenie poza domem 5 mld euro, Niemcy 64 mld, Francuzi 54 mld.
Prognozy na przyszłość są na tyle dobre, że dwa miesiące temu w Polsce zainwestował rosyjski gigant Rosinter a powrót rozważa Taco Bell.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami