TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-10-29 - Turystyka gejowska na Tour Salon 2008

Podczas poznańskich targów turystycznych Tour Salon 2008 po raz pierwszy w Polsce została zorganizowana branżowa konferencja dotycząca turystyki gejowskiej. Również po raz pierwszy na targach turystycznych znalazło się stoisko organizacji International Gay & Lesbian Travel Assocciation (IGLTA).

reklama


Stoisko International Gay & Lesbian Travel Assocciation znajdowało się pośród innych firm i organizacji turystycznych w pawilonie 3A. Odwiedzający pytali głównie o gejowskie biura podróży w Polsce, ofertę turystyczną dla mniejszości seksualnych, możliwość współpracy z zagranicznymi touroperatorami, a także o narzędzia marketingowe pozwalające zorientować działalność na sektor GLBT (geje, lesbijki, biseksualiści oraz osoby transgenderyczne).

Pojawienie się IGLTA na targach przedstawiciele branży turystycznej przyjęli z dużym zainteresowaniem.

W dniu 17 października International Gay & Lesbian Travel Assocciation zorganizowała konferencję pt. " Turystka gejowska - najszybciej rozwijający się sektor w turystyce". Była to oficjalna impreza towarzysząca Tour Salon 2008. Wśród gości znaleźli się przedstawiciele touroperatorów, agentów turystycznych, internetowych biur podróży, hotelarzy, linii lotniczych oraz firm marketingowych. Na konferencji obecne były również media.

W konferencji udział wzięło 6 prelegentów:
1. Dariusz Pałęcki, prezes Polish Travel Quo Vadis Sp. z o.o., który przedstawił dane szacunkowe dotyczące rynku gejowskich usług turystycznych w Polsce, a także przygotowanie polskich firm do obsługi tego typu rynku. Na podstawie statystyk przedstawił wielkość ruchu turystycznego, który omija Polskę z powodu braku pozytywnych opinii o gejowskiej turystyce w Polsce, braku ofert skierowanych do tej grupy oraz braku marketingu Polski w świecie gejowskim.
2. Tom Nibbio, Globalny Ambasador IGLTA, który zdefiniował pojęcie turystyki gejowskiej, przedstawił oczekiwania klienteli GLBT, a także pokazał wielkość tego rynku w Europie oraz dynamikę jego wzrostu.
3. Iva Trifonov, Dyrektor Generalny Sheraton Poznan Hotel, która przedstawiła filozofię sieci Starwood zgodnie z którą trzeba być otwartym i wykazywać zrozumienie wobec wszystkich gości.
4. Ian Johnoson z firmy Out Now Consulting, który od ponad 20 lat zajmuje się marketingiem skierowanym do sektora GLBT. Na bazie doświadczeń z korporacjami takimi jak City Bank oraz Hilton przedstawił konkretne rozwiązania wdrażane przez światowe firmy, które kierują swoją ofertę również do mniejszości seksualnych.
5. Julian Cotignola, Dyrektor Marketingu Czech Airlines, który podczas prezentacji zwrócił uwagę na wymagania klienteli GLBT i przedstawił założenia otwartej polityki tolerancyjności wobec klientów linii lotniczych.
6. Maciej Zimowski, Dyrektor Bird Service z Krakowa, który udowodnił, że Polska z powodzeniem może konkurować z innymi europejskimi destynacjami, a wyjątkowe walory kraju są niepowtarzalne w skali całego kontynentu.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com