TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-07-30 - Warszawiacy wolą lotnisko w Balicach?

Warszawiacy wolą odlatywać z podkrakowskich Balic niż z warszawskiej Etiudy. Podróż na południe jest wygodniejsza i szybsza niż czekanie w tłoku na modernizowanym Okęciu - pisze "Gazeta Krakowska ". W hali odlotów lub terminalu tanich linii lotniczych Etiuda na odprawę turyści czekają nawet cztery godziny, a przejazd pociągiem z Warszawy do Krakowa trwa godzinę krócej.

reklama


Powodów, dla których mieszkańcy stolicy wybierają Balice jest kilka: np. to, że krakowskie lotnisko obsługuje więcej tanich linii lotniczych niż Okęcie. Decyduje jednak dramatyczna sytuacja na warszawskim lotnisku. Dawid Sudalski, rzecznik prasowy Aero.pl potwierdza zainteresowanie warszawiaków Krakowem, mimo że koszt podróży wzrasta 104 zł w jedną stronę.

Warszawski terminal 2 - dla ruchu międzynarodowego, miał być gotowy już półtora roku temu. Wybudowany został z ponad rocznym opóźnieniem, ale pasażerowie nadal nie mogą z niego korzystać. Straż pożarna nie dopuściła lotniska do użytku z powodu usterek. Zastrzeżenia budzi m.in. źle działający monitoring oraz tzw. system statystyki bagażu. W nowym terminalu działa więc tylko hala przylotów, a odprawy osób odlatujących odbywają się w terminalu wybudowanym 15 lat temu, w którym można odprawić rocznie 3,5 mln ludzi, o obecnie odprawia się ich 7 mln. Jeszcze gorszy tłok jest na lotnisku Etiuda przeznaczonym dla tanich linii lotniczych. Odciążyć miało je podwarszawskie lotnisko Modlin, ale z powodu protestów ekologów jego budowa rozpocznie się dopiero w przyszłym roku.

Od 20 lipca turyści ze stolicy mają jeszcze jeden powód, dla którego warto wybrać lotnisko w Krakowie. Jest nim nowa hala odlotów dla wylatujących do krajów Unii Europejskiej. Inwestycja ta okazała się niezbędna, bo Balice rozwijają się dynamicznie. Krakowskie lotnisko w ubiegłym roku obsłużyło 2,4 mln pasażerów, a w tym roku ma być ich nawet 3 mln. Trwają również prace nad dalszą rozbudową lotniska, która ruszy już w przyszłym roku, a zakończy się w 2010 r. Nowy terminal będzie mógł obsłużyć nawet 8 mln pasażerów rocznie - twierdzi rzecznik Portu Lotniczego Balice Piotr Pietrzak.

Niezależnie od tłoku na warszawskim Okęciu, specjaliści oceniają, że odpływ pasażerów z Warszawy to stały trend. Klienci poszukują wygodniejszych połączeń, a przewoźnicy wybierają tańsze porty lotnicze i tworzą nowe trasy. Sprawia, że rozwijają się lotniska lokalne, także te mniejsze od Balic - twierdzi Sudalski.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com