TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-04-17 - GFK Polonia: polska gastronomia rośnie w siłę

Według badań GFK Polonia, wartość rynku gastronomicznego w Polsce ciągle wzrasta. W 2007 r. wartość ta wyniosła około 20 mld zł, co jest wzrostem o około 7 mld zł w stosunku do roku poprzedniego.

reklama


Widoczne od kilku lat bardzo wyraźne przyspieszenie rozwoju polskiej gastronomii, spowodowane jest zmianą stylu życia Polaków oraz braku czasu i chęci do przygotowywania jedzenia w domu - powiedziała Magdalena Zimna z GFK Polonia.

Ponad połowa Polaków wychodzi z domu na posiłek, aby spotkać się przy okazji ze znajomymi. Prawie 40% osób jada jednak poza domem bez okazji.

Największy, bo 60 procentowy udział w rynku gastronomicznym mają restauracje, bary i fast-foody. Prawie połowa Polaków przyznała się do wizyty w 2007 r. w sieci McDonald's, 35% - w pubie, 24% osób jadło przynajmniej raz w barze lub restauracji.

W fast-foodach jadają głównie ludzie młodzi w wieku do 19 lat, a także studenci. Osoby starsze, powyżej 30 roku życia, stołują się częściej w restauracjach i kawiarniach.

Średnio na posiłek w restauracji Polacy wydają 51 zł, w kawiarni i pubie - 26 zł, w barze - 22 zł. Najmniej pieniędzy (średnio 15 zł) zostawiają w fast-foodach.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com