TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2004-05-12 - Szansa dla witryn turystycznych

Firmy z branży turystycznej coraz częściej interesują się sprzedażą swoich usług przez Internet. Tylko kwestią czasu jest pojawienie się w naszym kraju coraz liczniejszych pośredników proponujących internautom zakup usług z oferty innych biur podróży.

reklama


Branża turystyczna posiada swą specyfikę a więc także branżowe strony WWW posiadają specyficzne cechy. Często cena ofert zmienia się kilkukrotnie w ciągu dnia; na witrynie pojawia się ogromna ilość informacji. Grzegorz Dawid, analityk systemowy w firmie Contium uważa, że przy planowaniu strony internetowej dla firmy z branży turystycznej warto sięgnąć po system CMS (system zarządzania treścią).

W przypadku ręcznego aktualizowania ofert nie są konieczne duże nakłady inwestycyjne, jednak na dalszym etapie firma musi liczyć się z wysokimi kosztami operacynymi. W rozbudowę systemu warto inwestować dopiero po osiagnięciu odpowiedniego poziomu oglądalności serwisu. Automatyczny import danych dzięki znacznemu ograniczeniu kosztów pozwala konkurować cenowo z "tradycyjnymi" biurami podróży. Jako gotowe źródła danych G.Dawid wymienia systemy Amadeus i Merlin X; oba są jednak stosunkowo drogie. Przygotowane z myślą o zachodnich rynkach, nie zawierają także większości ofert polskich touroperatorów.

Niewiele polskich biur podróży oferuje możliwość rezerwacji on-line. Ponieważ polscy touroperatorzy posługują się różnymi systemami informatycznymi i przechowują dane w różnych formatach - koszty stworzenia zautomatyzowanego systemu gromadzącego wszystkie oferty byłyby bardzo wysokie.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com