TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2004-10-02 - Dolny Śląsk - silna marka?

Jak dotąd w Polsce żadne województwo nie posiada silnej marki - kompleksowego systemu identyfikacji wizualnej i własnej, niepowtarzalnej tożsamości i regionalnej odrębności. A silna marka warunkuje zaistnienie i wyróżnienie się na globalnym rynku, również na rynku usług turystycznych.

reklama


Fakt, iż produkty i marki kojarzone są przeważnie z konkretnymi narodami czy regionami zainspirował Dolnośląską Organizację Turystyczną do działań zmierzających do stworzenia marki regionalnej dla Dolnego Śląska.

Dolny Śląsk jest zorientowany na turystykę, i chce na tym polu konkurować na rynku europejskim - więc marka regionalna będzie marką turystyczną. Będzie ona służyła dwóm zasadniczym celom: identyfikacji Dolnego Śląska przy zastosowaniu przekazu marketingowego, którego narzędziem będzie niepowtarzalny znak graficzny, oraz wyróżnieniu spośród konkurencji poprzez powiązanie produktu - Dolnego Śląska z klientem - turystą.

Pomysłodawca inicjatywy, Dolnośląska Organizacja Turystyczna, dostrzega na tym polu szansę rozwojową dla regionu. Silna marka na pewno przyciągnie turystów, oferując im unikalne korzyści i doznania. Powinna też sprawić, że Dolny Śląsk będzie pożądanym produktem dla inwestorów.

Celem marki jest lobbowanie Dolnego Śląska w Polsce i w Europie. Proces wdrażania marki w dłuższym okresie czasu powinien przynieść regionowi wiele korzyści w obszarze turystycznym i gospodarczym. Idea marki dla Dolnego Śląska oparta będzie na elementach charakterystycznych dla regionu, na elementach wyróżniających go, i dających przewagę konkurencyjną. Najmocniejszą silna stroną Dolnego Śląska jest najliczniejsze w Polsce skupisko uzdrowisk o znaczeniu ponadregionalnym a nawet międzynarodowym. Dostrzegalne jest również bogactwo kultury materialnej i wielokulturowość, a zarazem europejskość regionu.

Podczas procesu kreowania marki wyeksponowana zostanie także rola Wrocławia jako stolicy Dolnego Śląska jako historycznego miejsca leżącego "w sercu Europy", zwanego kiedyś "Silesia".

Pierwszym etapem procesu budowania strategii marki dla Dolnego Śląska będzie rozpoczęty w połowie września konkurs na znak graficzny i hasło dla regionu.

Partnerem merytorycznym przedsięwzięcia jest Grupa A5, a wyłączny branżowy patronat medialny nad konkursem obejmie pierwszy magazyn marketingu i sprzedaży "Brief", twórca platformy "Brief for Poland".



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com