TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2005-11-02 - Smaczny kąsek polskich touroperatorów!

Na przyszłoroczne piłkarskie mistrzostwa świata przyjedzie do Europy wielu turystów z całego świata. Niektórzy z nich już teraz szukają dla siebie bazy. Tak jest m.in. z Brazylijczykami, dla których piłka nożna jest bardzo ważną dziedziną sportu.

reklama


Przyjazd Brazylijczyków na piłkarskie mistrzostwa świata to łakomy kąsek dla polskich touroperatorów, gdyż Mundial 2006 będzie odbywał się w Niemczech. Już teraz polska ambasada w Brazylii i Północna Izba Gospodarcza otrzymuje wiele zapytań, odnośnie stworzenia bazy pobytowej dla Brazylijczyków np. w Szczecinie.

Mistrzostwa odbędą się wprawdzie w połowie przyszłego roku, ale Brazylijczycy już szukają bazy dla siebie. - Chyba nie muszę tłumaczyć, jak fanatycznymi kibicami piłki nożnej są Brazylijczycy i że już interesują się wyjazdem na mistrzostwa świata - tłumaczy Piotr Maj, radca handlowy ambasady polskiej w Brazylii. - Wiedzą jednak, że to kosztowne przedsięwzięcie i w Niemczech mogą być kłopoty ze znalezieniem odpowiadającej im oferty. A brazylijski turysta szuka dobrych, tanich ofert, wydając później przeciętnie niewiele mniej niż turysta z Japonii.

O tym, że Brazylijczycy patrząc na Szczecin widzą bazę na Mundial 2006 pierwsza dowiedziała się Północna Izba Gospodarcza, której przedstawiciele w październiku gościli w Brazylii. - Zostaliśmy poproszeni o przekazanie informacji naszym przedsiębiorcom z branży turystycznej, żeby zainteresowali się przygotowaniem oferty dla brazylijskich kibiców - mówi Wojciech Brażuk, dyrektor PIG-u.

Kilku polskich touroperatorów poinformowało już PIG i ambasadę, że są gotowi przygotować dla Brazylijczyków ofertę. Uważają oni, że przygotowanie oferty dla kibiców jest proste, gdyż Szczecin leży bardzo blisko Niemiec i ma doskonałe połączenia drogowe z większością niemieckich miast. Również w samym Szczecinie nie brakuje atrakcji, które zapewniły by kibicom rozrywkę, kiedy ich drużyna nie będzie grała. Kłopot może być tylko z zapewnieniem biletów na mecze, ale Piotr Maj z ambasady polskiej w Brazylii wierdzi, że Brazylijczycy są gotowi jechać do Europy nawet bez nich, bo wystarczy im sama atmosfera mistrzostw i mecz widziany na telebimie przed stadionem.

Zdaniem brazylisjkich ekspertów na hasło "Polska" Brazylijczycy reagują bardzo pozytywnie. Dzieje się tak w głownej mierze dlatego, iż w największej brazylijskiej telewizji Globo startuje właśnie cotygodniowy program o Polsce. Jest to serial, którego dziesięciominutowe odcinki pokazują możliwości uprawiania w Polsce sportów ekstremalnych. Zdaniem Piotra Maja wielu Brazylijczyków wybrało by Mundial w Polsce przede wszystkim ze względu na koszty, bo Polska jest w stanie zagwarantować ofertę o 20-30% tańszą od niemieckiej.

Aby zdobyć klientów z Brazylii, polscy touroperatorzy muszą szybko nawiązać bezpośredni kontakt z biurami brazylijskimi, gdyż to właśnie w nich Brazylijczycy szukają ofert wyjazdu na mistrzostwa.

Wiadomo już, że dwie polskie firmy (jedna z Warszawy, a druga z Krakowa) nawiązały kontakt i prowadzą rozmowy z brazylijskimi biurami. Jednak Piotr Maj, radca handlowy ambasady polskiej w Brazylii zachęca również inne firmy do negocjacji, mówiąc - Jeżeli są jeszcze chętni, to proszę o kontakt z naszą ambasadą. Zaaranżujemy spotkania z brazylijskimi firmami turystycznymi. Z góry uprzedzę, że to zadanie raczej dla większych touroperatorów.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com