TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-02-16 - Strategia turystyczna Opolszczyzny

Profesor Marek Łabaj, twórca opracowania dotyczącego rozwoju opolskiej turystyki w najbliższych siedmiu latach, przekonuje - Zorganizowanie dziesięciu miejsc noclegowych w hotelach czy pensjonatach powoduje powstanie stu dodatkowych miejsc pracy.

reklama


Obecnie w opolskiej turystyce pracuje 4,6 tysiące osób. Powiększa się baza noclegowa. W roku 2003 były 102 obiekty, a rok później już 127. Dzięki przeprowadzonym badaniom, opolskie władze dowiedziały się więcej o turystach niemieckich, którzy są najczęstszym gościem na Opolszczyźnie. Niemcy przyjeżdżają średnio trzy razy w roku na pięciodniowe pobyty. Większość z nich (73 %) to ludzie w średnim i starszym wieku. Przyjeżdżają głównie w celu odwiedzenia krewnych i znajomych (36 %), a także w celach służbowych (29 %). W celach turystycznych przyjeżdża 25% gości z Niemiec. W 2001 roku wydawali średnio 143 dolary dziennie, a w roku 2003 - 96 dolarów. Blisko połowa Niemców zatrzymuje się u rodziny. Z bazy hotelowej korzysta 38% zachodnich sąsiadów.

Autorzy, którzy przygotowali strategię przekonują, że dużą szansą dla Opolszczyzny jest turystka biznesowa. Uważają, że dlatego też warto zainwestować w ośrodki i obiekty zabytkowe, ale z nowocześnie wyposażonymi salami konferencyjnymi.

Violetta Ruszczewska z biura informacyjnego urzędu marszałkowskiego poinformowała - Projekt strategii turystyki zostanie przesłany do konsultacji w powiatach, a na sesji kwietniowej lub majowej wypowiedzą się na jego temat radni sejmiku. Posiadanie ważnej strategii otwiera samorządowi województwa oraz organizacjom zajmującym się turystyką możliwość ubiegania się o fundusze unijne.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com