TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Rok 2010 z perspektywy rynku restauracji i pizzerii sieciowych upłynął pod znakiem uruchamiania nowych konceptów oraz wychodzenia z problemów, które dotknęły branżę w związku ze spowolnieniem gospodarczym. Trudności w większym stopniu odbiły się na mniejszych sieciach i lokalach należących do indywidualnych przedsiębiorców. Skłonność przedsiębiorców do zrzeszania się w ramach sieci franczyzowych, stanowi potwierdzenie przydatności tego typu rozwiązań także w czasach trudnych dla gospodarki.
reklama
Przyszły rok nie przyniesie jeszcze znaczących zmian na rynku restauracji i pizzerii sieciowych, chociaż polski rynek ma ogromny potencjał wzrostu. Charakterystyczną cechą branży jest znaczne rozdrobnienie oraz duża konkurencja. Ponadto, istnieją jeszcze nisze - także geograficzne - które można z powodzeniem zagospodarować. Polacy, nadal wydają na jedzenie poza domem dużo mniej niż mieszkańcy Europy Zachodniej. Z badań CBOS wynika, że tylko co jedenasty mieszkaniec naszego kraju stołuje się na mieście kilka razy w tygodniu, a co dwunasty codziennie jada swój główny posiłek poza domem. Tylko 7% Polaków zamawia dania z dostawą do domu. Branża gastronomiczna powinna szukać atrakcyjnych metod, by zachęcić ich do coraz częstszego korzystania z usług restauracji czy pizzerii zarówno na miejscu, jak i w dowozie.
Powyższe podsumowanie przygotowała Karolina Rozwandowicz, Prezes Zarządu Da Grasso Sp. z o.o.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami