TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Przed rozpoczynającym się sezonem wakacyjnym serwis eholiday.pl przeprowadził wśród swoich użytkowników badanie preferencji urlopowych. Badanie miało charakter ankiety internetowej i wzięło w nim udział ponad tysiąc internautów. Ankieta została przeprowadzona w ubiegłym tygodniu. Poniżej najciekawsze dane jakie płyną z tego badania.
reklama
Wakacje? Zdecydowanie w kraju
Aż 81% pytanych osób chce spędzić urlop w kraju. Najpopularniejszym kierunkiem jaki obieramy w wakacje jest wciąż polskie morze, gdzie wybiera się 45% badanych. Na drugim miejscu natomiast ulokowało się południe naszego kraju i rejony gór - 28%. Popularne są także jeziora, gdzie planuje urlop 13% procent internautów.
Kwatera prywatna wciąż nr 1
Najwięcej osób (31% badanych) wybiera na nocleg kwatery prywatne, ale ośrodki wczasowe są również popularne (wskazało je 21%). Chętnie zatrzymujemy się także w pensjonatach (16%) i hotelach (12%), a najmniej chętnie korzystamy z apartamentów (5%). Pod namiot natomiast planuje się wybrać tylko 11% badanych.
Wyjeżdżamy głównie z rodziną
Na pytanie z kim spędzisz urlop aż 70% odpowiedziało, że z rodziną, a 25% procent, że z przyjaciółmi. Samotne wyjazdy wakacyjne są zdecydowanie niepopularne i deklaruje je ledwie 3% osób.
Tydzień lub dwa
Wciąż najchętniej wyjeżdżamy na tydzień lub dwa. Tak deklarowało tyle samo badanych, po 38%. Urlopy krótsze niż tydzień są rzadkością (tylko 8%), choć 17% osób planuje wypoczynek dłuższy niż dwa tygodnie. Mimo wszystko jednak najwięcej osób poświęca na wakacje między jednym a dwoma tygodniami (łącznie 76%).
Internauci mają swoje ulubione miejsca do których najchętniej wracają. Taką deklaracje złożyło aż 73% osób. Jeżeli już szukamy nowych miejsc, to używamy do tego przede wszystkim Internetu (69%) albo pytamy znajomych (26%). Reklama w prasie cieszy się zdecydowanie najmniejszą popularnością (tylko 2%). Wybierając Internet jako źródło informacji o planowanym miejscy wypoczynku uważnie czytamy opinię innych na forach i grupach dyskusyjnych. 21% osób odpowiedziało, że te opinie są dla nich kluczowe przy podejmowaniu decyzji, a 55% przywiązuje do nich dużą wagę, choć nie są decydujące.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami