TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-04-17 - Dużo pracy przed nowym prezesem LOT

Piotr Siennicki, dyrektor departamentu koordynacji procesu integracji i restrukturyzacji holdingu BOT Górnictwo i Energetyka został nowym prezesem PLL LOT. Rada nadzorcza wybrała go na stanowisko jednogłośnie i już po pierwszym przesłuchaniu. Teraz jednak nowy prezes LOT będzie musiał się napracować, bo PLL LOT w dobrej sytuacji nie obecnie jest.

reklama


Nowy prezes ma szansę popracować na tym stanowisku dłużej niż poprzednik. Ireneusz Dąbrowski, wiceminister skarbu zaznacza zadowolony - Jednogłośny wybór jest ogromnym zwycięstwem LOT. To nie jest 0:1 do przerwy, więc tym razem wszyscy mogą czuć się wygrani.

Rada nadzorcza wybrała również wiceprezesa ds. finansowych, którym został Konrad Tyrajski.

Dąbrowski podkreśla - Sytuacja wyraźnie się poprawia. Mam nadzieję, że nowa drużyna będzie potrafiła ze sobą tak zagrać, by szybko zrealizować pilne zadania, takie jak dopracowanie strategii czy przygotowanie się na przyjęcie nowych maszyn (dreamlinerów). Trzeba też dopracować koncepcję rozbudowy siatki, głównie w kierunku azjatyckim oraz pilnie określić strategię prywatyzacji Centralwings.

Jednak czy zmiany zarządzających sprawią, że LOT wyjdzie ze strefy spadku, do jakiej zepchnęła go głównie konkurencja tanich przewoźników? Eryk Kłopotowski ze Sky Europe uważa - Jeżeli za zmianą personalną nie pójdzie zmiana filozofii zarządzania spółką, czarno widzę przyszłość LOT. W tej chwili spółka jest na przegranej pozycji, bo wydaje olbrzymie pieniądze, w dużej części na zbędną administrację. Dodatnie wyniki finansowe, którymi szczyci się LOT, są rezultatem mniejszych lub większych form subsydiowania przez państwo. Ratunek dla LOT widzę przede wszystkim w cięciu zbędnych kosztów.

Natomiast Elżbieta Marciszewska, profesor katedry transportu SGH, uważa, że głównym problemem będzie budowa strategii oraz realizacja działań w niej zawartych. Zaznacza - Przy nasilającej się konkurencji na rynku europejskim i zwiększonej konkurencji na połączeniach transatlantyckich wyjście z turbulecji będzie trudne. Można to osiągnąć m.in. dzięki poprawie kondycji finansowej, wykorzystaniu przewagi konkurencyjnej nowych maszyn typu dreamliner oraz większemu zaangażowaniu w działalność w aliansie.

Według niej LOT musi jak najszybciej poszukać oszczędności oraz uporządkować sytuację własnościową związaną z obecnością syndyka. Marciszewska przekonuje - Zanim narodowy przewoźnik trafi na giełdę, trzeba go szybko wzmocnić i dokapitalizować, by akcje osiągnęły wyższą wartość.

Natomiast Tomasz Dziedzic, ekspert rynku lotniczego w Instytucie Turystyki uważa, że najpilniejszą sprawą jest odbudowa wizerunku firmy. Marciszewska zgadza się z nim - Dziś przewoźnicy nie mogą sobie pozwolić na zgubienie bagażu czy spóźnienia. Pasażerowie zaczynają się kierować jakością usługi, a nie ceną.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com