TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Samorząd województwa dolnośląskiego przeznaczył w tym roku na promocję regionu aż 6 mln zł. Jest to 15 razy więcej niż w roku poprzednim. O walorach turystycznych regionu mają dowiedzieć się zarówno Europejczycy, jak i Amerykanie - czytamy w Wiadomościach Turystycznych.
reklama
Władze województwa uważają, że z roku na rok liczba turystów przyjeżdżających na Dolny Śląsk będzie wzrastać o około 9%.
Zdecydowana większość środków finansowych będzie przeznaczona na kampanię zagraniczną. Działania marketingowe będą prowadzone przede wszystkim w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, w krajach Beneluksu i w Skandynawii, a także w Rosji i na Ukrainie.
Andrzej Pawluszek, wicemarszałek województwa dolnośląskiego i prezes Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej poinformował - W każdym kraju będzie prowadzona indywidualna kampania. Region będzie promowany za pomocą sześciu marek. Karkonosze i turystyka aktywna, obiekty zabytkowe i dziedzictwo kulturowe, uzdrowiska, agro- i ekoturystyka, fortyfikacje i umocnienia, szlak cysterski, turystyka pielgrzymkowa.
Oznacza to, że co innego będzie zachęcać do odwiedzenia Dolnego Śląska Niemców, a co innego np. Holendrów. Na ulicach zagranicznych krajów pojawią się billboardy i citylighty. Będą też reklamy w metrze i w mediach. W telewizji będą emitowane spoty prezentujące Dolny Śląsk.
Region będzie także promowany na trzydziestu międzynarodowych targach. Kampania potrwa trzy lata, a zajmie się nią profesjonalna agencja wyłoniona w przetargu, który odbędzie się w ciągu 1-2 miesięcy.
Natomiast w Stanach Zjednoczonych kampania będzie skierowana do przedstawicieli branży turystycznej. Pawluszek przyznaje - Chcemy przekonać amerykańskich touroperatów, aby w pakiet swojej oferty włączyli Dolny Śląsk. United States Tour Operators Association już jest zainteresowana regionem.
W 2004 roku Dolny Śląsk odwiedziło 5 mln turystów. Dzięki planowanym działaniom promocyjnym w 2007 roku powinno ich być o pół miliona więcej. Szacuje się, że z roku na rok ich liczba będzie rosła o 8,7%. Pawluszek dodaje - Zamierzamy rozwijać przemysł turystyczny i chcemy, by jak najwięcej PKB regionu pochodziło z turystyki.
W województwie mazowieckim na promocję przeznaczono 3,1 mln zł, w wielkopolskim i śląskim po około 1,1 mln zł, w małopolskim niecałe 850 tys. zł, a w pomorskim 680 tys. zł.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami