TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-08-13 - Kampania reklamowa Polski za 15% ceny!

Kampania reklamowa Polski za granicą prowadzona jest pod nazwą projektu "Promujmy Polskę razem". Koszt kampanii szacowany jest na 30 mln euro, z czego tylko 15% będzie pochodzić z krajowego budżetu, a 85% z Unii Europejskiej.

reklama


W ramach programu "Promujmy Polskę razem", Polska Organizacja Turystyczna podpisała umowę o dofinansowanie promocji naszego kraju za granicą z Ministerstwem Gospodarki.

Głównym celem działań promocyjnych POT jest zachęcenie turystów zagranicznych do odwiedzenia naszego kraju. Przy środkach, którymi dotychczas dysponowała POT, organizacji "nie było stać" na przygotowanie dużej, profesjonalnej kampanii na rynkach zagranicznych.

Prezes POT Rafał Szmydke wyjaśnia w jaki sposób ma być prowadzona kampania: "To duże koszty i duża konkurencja. Teraz chcielibyśmy (...) promować Polskę np. na billboardach". W planach jest pokazanie Polski, jako kraju nowoczesnego, gościnnego, oferującego wiele ciekawych form spędzania weekendu i urlopu. Prezes podkreśla, iż celem jest również promocja turystyki biznesowej, która jest bardzo efektywna, ze względu na duże pieniądze pozostawiane w Polsce przez tego typu turystę.

Mamy nadzieję, że akcja się powiedzie i POT będzie mógł chwalić się nie tylko wydaniem dużych pieniędzy, ale i ściągnięciem odczuwalnej liczby nowych turystów do Polski. Przy tak dużej kampanii, kluczową sprawą będzie kontrola sposobu wydawania środków, bowiem mimo bardzo dużego dofinansowania, dopiero właściwy dobór miejsc na reklamę oraz uzyskanie odpowiednich rabatów, zapewnią dotarcie do maksymalnej liczby potencjalnych turystów. Wskazane by było także, przeprowadzenie kontrolnych badań nad skutecznością kampanii, z pominięciem firm ją realizujących. Być może okaże się, że nawet bez dofinansowania Polskę opłaca się promować w sposób bardziej widoczny...

Tegoroczny budżet POT wynosi 36 mln zł, z czego na promocję Polski za granicą organizacja w 2009 roku ma przeznaczyć około 60 procent. Z takiej ogólnej informacji można dojść do wniosku, że 40% środków jest przez POT przejadanych (14,4 mln zł), a po drugie nie wiemy na co dokładnie owe 60% jest przeznaczane. Jeśli kryją się w nim koszty POITów i innych działań (np. wyjazdów zagranicznych) to na realną reklamę może trafiać dużo mniejsza kwota niż te wyliczone 21,6 mln zł.

Środki na reklamę naszego kraju przeznacza także m.in.: Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz Instytut Adama Mickiewicza.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com