TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-11-19 - EasyGo.pl i Wakacje.pl: sprzedaż internetowa bez zmian, tradycyjna 9% w dół

Portale turystyczne EasyGo.pl i Wakacje.pl podsumowały wyniki swojej pracy po 10 miesiącach 2009 roku. Wyniki są mocno zbliżone do roku poprzedniego. Dynamika wzrostu sprzedaży internetowej utrzymała się na poziomie roku ubiegłego, zaś w tradycyjnym kanale sprzedaży (Punkty Obsługi Klienta) spadła o 9%.

reklama


- Dokonaliśmy analizy i podsumowania wyników naszej pracy za 10 miesięcy tego roku. Całościowa sprzedaż usług osiągnęła w tym czasie próg 128 mln zł. Dla porównania, rok wcześniej wypracowaliśmy dokładnie ten sam wynik. Wydaje się zatem, że pozycja największych graczy na rynku krajowej e-turystyki, mimo trudnego roku i kosztów związanych z czerwcową fuzją jest bardzo dobra - podsumowuje Michał Pilkiewicz, prezes Zarządu EasyGo.pl i Wakacje.pl.

Tylko w sprzedaży przez internety portale osiągnęły wynik 114 mln zł, dokładnie taki sam jak w zeszłym roku. Management EasyGo.pl i Wakacje.pl przyznaje, że należące do nich tradycyjne punkty sprzedaży, tzw. POK zanotowały w tym samym czasie spadek sprzedaży o 9%. - Sprzedaż tradycyjna traci, internet rośnie w siłę - dodaje Pilkiewicz.

EasyGo.pl i Wakacje.pl tylko w październiku 2009 roku odnotowały blisko 17% wzrost dynamiki sprzedaży w stosunku do wyników ubiegłorocznych.

Do fuzji dotąd konkurujących ze sobą firm doszło 30 czerwca 2009. Dużym graczem w polskiej e-turystyce i konkurentem EasyGo.pl i Wakacje.pl jest internetowe biuro podróży Travelplanet.pl.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com