TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-11-24 - Zarząd Interferii przedstawił zarys nowej strategii

W piątek, 21 listopada zarys strategii przygotowywanej przez zarząd spółki Interferie SA został zaprezentowany radzie nadzorczej spółki. Głównym założeniem strategii jest pozyskiwanie nowych kontraktów z rynku polskiego oraz niemieckiego w segmencie business to business sprzedaży usług wypoczynkowo-rehabilitacyjnych, a także uzupełnionych organizacją turystyki szkoleniowo-konferencyjnej.

reklama


Dwuosobowy zarząd w składzie: prezes Wojciech Kudera i wiceprezes oraz dyrektor finansowy Adam Milanowski opracowywał nową strategię już od września. Jej założenia bazują na kontynuowaniu dotychczasowej polityki, która została zapoczątkowana w 2002 roku. Interferie SA cały czas chcą świadczyć usługi wypoczynkowe oraz sanatoryjno-rehabilitacyjne. Jednak te ostatnie w większym zakresie niż do tej pory we współpracy z niemieckimi organizatorami turystyki kuracyjnej oraz w Polsce z Narodowym Funduszem Zdrowia i firmami zajmującymi się organizacją turnusów rehabilitacyjnych.

Istotnym elementem strategii jest też koncentracja na rynku niemieckim, który generuje połowę przychodów ze sprzedaży usług wypoczynkowych i rehabilitacyjnych. Interferie SA planują zacieśnić współpracę z touroperatorami i organizatorami wypoczynku, którzy przygotowują turnusy dla dużych grup z Niemiec. Firma postanowiła zrezygnować z walki o rynek czeski.

Oferta na rynku polskim ma zostać uzupełniona o segment konferencyjno - szkoleniowy. Bazą do tego typu oferty są górskie hotele Bornit w Szklarskiej Porębie i Malachit w Świeradowie-Zdroju. Interferie SA zamierzają oferować cały pakiet szkoleniowy, w skład którego będzie wchodzić nocleg, wyżywienie oraz logistyka organizacji konferencji lub kursów.

Wojciech Kudera, prezes zarządu Interferie SA wyznał - W przypadku organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży będziemy się starali odzyskać pozycję, którą spółka miała w latach 2004-06. Będziemy działali jak typowy touroperator, oferując wypoczynek w oparciu o obiekty naszych partnerów i dodając do tego usługę transportową. Podpisaliśmy już także list intencyjny z Caritasem Archidiecezji Legnickiej na wakacyjne pobyty młodzieży oraz turnusy dla dorosłych w naszych obiektach nadmorskich.

W związku z bieżącą sytuacją gospodarczą oraz przyjętą strategią działań zarząd Interferie SA zmienił plany inwestycyjne poprzednich władz spółki. W bieżącym roku nakłady inwestycyjne wyniosą niecałe 10 mln zł, a w przyszłym będą jeszcze mniejsze. Zarząd zdecydował, że hotel w Głogowie nie zostanie sprzedany. Na przyszły rok zaplanowano remont obiektu w celu podniesienia jego standardu. Rozważane jest natomiast zbycie hotelu w Lubinie.

Nowa strategia kładzie duży nacisk na działania, które mają na celu ograniczenie kosztów. Ma temu posłużyć miedzy innymi wdrożenie systemu centralizacji polityki zakupowej oraz kontroli kosztów przez elektroniczny system wspomagania zakupów. Chodzi też o umowy ramowe na dostarczanie produktów spożywczych. Adam Milanowski, wiceprezes i dyrektor finansowy Interferii SA wyjaśnił - Szukamy dostawców zapewniających regularną i stałą cenę na produkty w dwóch regionach: zachodniopomorskim i dolnośląskim. W najbliższym czasie przymierzamy się również do przetargu na zakup energii elektrycznej.

Zarys strategii zarząd przedstawił 21 listopada radzie nadzorczej Interferie SA. Po wprowadzeniu ewentualnych uwag oraz poprawek strategia może zostać przyjęta na początku 2009 roku. Wówczas spółka przedstawi jej założenia w raporcie bieżącym, a także poinformuje o nich akcjonariuszy i innych zainteresowanych.

Spółka Interferie od 15 lat działa na krajowym rynku turystycznym. Jest największą firmą turystyczną na Dolnym Śląsku i jedną z większych w Polsce. Jest członkiem Polskiej Izby Turystyki, Dolnośląskiej Izby Gospodarczej i Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com