TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-10-29 - Polska turystyka będzie bardziej gay friendly?

W naszym kraju, już w przyszłym roku może rozpocząć swoją działalność sieć hoteli, restauracji, klubów, biur podróży oraz salonów spa, które będą gay friendly.

reklama


Zdaniem Piotra Wojcika, ambasadora IGLTA, Międzynarodowego Stowarzyszenia Turystycznego Gejów i Lesbijek w Polsce, jeżeli zainteresowanie tymi klientami będzie tak duże jak dotychczas, już niedługo będzie można dla nich wybierać najlepsze oferty.

W chwili obecnej w sieci IGLTA, która liczy 1,5 tys. hoteli, biur podróży oraz restauracji rekomendowanych gejom i lesbijkom z całego świata znajdują się jedynie cztery biura podróży z Polski oraz jeden obiekt hotelowy.

Według Wójcika już wkrótce ma się to zmienić. Jak mówi, branża wreszcie zrozumiała, że gej jest specyficznym klientem, ale godnym uwagi. Ma apetyt na życie, chętnie podróżuje, a w czasie swoich barwnych wojaży ma zamiar poznać i zobaczyć jak najwięcej. Będzie chciał wrócić tam, gdzie poczuje się komfortowo, no i oczywiście będzie wydawał pieniądze.

Zgodnie z szacunkami IGLTA amerykańscy homoseksualiści wydają na jeden wyjazd urlopowy średnio ok. 800 USD, kiedy osoba heteroseksualna - 540 USD. Tymczasem polscy homo oraz biseksualiści w roku ubiegłym wydali ponad 4 mld USD. Zawartość portfeli polskich gejów i lesbijek także może robić wrażenie.

Mało tego, Towarzystwo Ekonomiczne na rzecz Gejów i Lesbijek prognozuje, że już za pięć lat ów wydatki wzrosną do poziomu 9,5 mld USD.

Jak ocenia Dariusz Pałecki, szef spółki Polish Travel Qou Vadis, która postanowiła przystąpić do projektu IGLTA, w turystyce gejowskiej Polska jest 30 lat do tyłu za zachodnią Europą oraz Stanami Zjednoczonymi. W związku z tym, należy szybko nadrobić zaległości.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com