TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-10-22 - Przez co najmniej 5 lat PKP Przewozy Regionalne będą wozić pasażerów na Śląsku

Województwo śląskie podpisało pięcioletnią umowę z PKP Przewozami Regionalnymi na finansowanie przewozów pasażerskich. Jest to dobra informacja dla PKP, gorsza dla tych, którzy mieli nadzieję na prywatną kolej na Śląsku.

reklama


Podpisana umowa jest pierwszą w kraju pomiędzy samorządem i przewoźnikiem zawarta na tak długi okres. W innych województwach podobne kontrakty podpisano na dwa, maksimum trzy lata. Umowa zakłada, że przez pięć lat województwo śląskie przekaże na dofinansowanie przewozów regionalnych 510 mln zł - to ok. 20% więcej niż w ostatnich latach. To gwarancja na to, że pociągów nie tylko nie ubędzie, ale pojawią się także nowe kursy.

Już 9 grudnia wyruszą 134 nowe pociągi na trasach Bytom - Gliwice (42 pociągi dziennie) oraz Katowice - Tychy (92 pociągi). - Mieszkańcy regionu przez pięć lat nie będą musieli się niepokoić o przyszłość aktualnych połączeń. Podpisana umowa oznacza nie tylko stabilizację, ale i zwiększenie częstotliwości kursów - stwierdził Jan Tereszczuk, członek zarządu PKP Przewozów Regionalnych.

Umowa to koniec marzeń (przynajmniej na razie) o prywatnej kolei na Śląsku. Tymczasem w Jaworznie mieści się siedziba konsorcjum PCC Rail i brytyjskiej firmy Arriva, jednej z pierwszych prywatnych firm, które chcą wozić pasażerów. Konsorcjum wygrało już przetarg na przewozy pasażerskie w województwie kujawsko-pomorskim i planowało inwestycje na Śląsku. - Wieloletnia umowa samorządu województwa z PKP przekreśla właściwie plany firmy, ale nie robimy z tego dramatu. Wykorzystamy ten czas na zdobycie doświadczenia oraz przygotowanie taboru - stwierdził Rafał Błaszkiewicz z PCC Rail. - Na Śląsku będziemy chcieli jeszcze zaistnieć, ale póki co to władze woj. kujawsko-pomorskiego bardziej nam zaufały - dodał.

Przedstawiciele władz województwa zapewniają, że nie mają nic przeciwko prywatnym przewoźnikom. Przypominają jednak, że większość firm z tej branży, choć ma koncesję na przewóz pasażerów, to nie ma swojego taboru (konsorcjum PCC Rail i brytyjskiej firmy Arriva dopiero stara się sprowadzić 200 pociągów). Pod tym względem przewagę jeszcze długo będą miały PKP Przewozy Regionalne.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com