TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Niezadowoleni klienci przewoźników lotniczych składają do zrzeszeń konsumenckich skargi na niewłaściwe świadczenie usług. Najczęstszym zarzutem pod adresem linii są: zgubione bagaże, loty odwołane w ostatnim momencie, wielogodzinne opóźnienia lub przerwy w obsłudze lotów.
reklama
W 2006 roku do Europejskiego Centrum Konsumenckiego (ECC-Net) wpłynęło 2.979 zażaleń. Jest to 96% wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim, bo w 2005 wpłynęło 1.521 zażaleń. Dobrą wiadomością dla turystów jest to, iż 42% z prawie 3 tysięcy zażaleń zostało rozpatrzonych na korzyść konsumenta.
Podróżni skarżą się przede wszystkim na irlandzkich przewoźników, którzy stanowią 24% ogólnej liczby skarg. Na usługi tych linii wpłynęło aż o 181% więcej zażaleń w odniesieniu do 2005. Na następnym miejscu znalazły się linie hiszpańskie (17% ogólnej liczby, o 200% więcej w stosunku rocznym). Skargi przeciwko angielskim tanim liniom lotniczym znajdują się na trzecim miejscu pod względem ilości. Tuż za angielskimi przewoźnikami uplasowały się tanie linie włoskie.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami