TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-12-10 - Ilość zażaleń na tanie linie lotnicze wzrosła o 96%

Niezadowoleni klienci przewoźników lotniczych składają do zrzeszeń konsumenckich skargi na niewłaściwe świadczenie usług. Najczęstszym zarzutem pod adresem linii są: zgubione bagaże, loty odwołane w ostatnim momencie, wielogodzinne opóźnienia lub przerwy w obsłudze lotów.

reklama


W 2006 roku do Europejskiego Centrum Konsumenckiego (ECC-Net) wpłynęło 2.979 zażaleń. Jest to 96% wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim, bo w 2005 wpłynęło 1.521 zażaleń. Dobrą wiadomością dla turystów jest to, iż 42% z prawie 3 tysięcy zażaleń zostało rozpatrzonych na korzyść konsumenta.

Podróżni skarżą się przede wszystkim na irlandzkich przewoźników, którzy stanowią 24% ogólnej liczby skarg. Na usługi tych linii wpłynęło aż o 181% więcej zażaleń w odniesieniu do 2005. Na następnym miejscu znalazły się linie hiszpańskie (17% ogólnej liczby, o 200% więcej w stosunku rocznym). Skargi przeciwko angielskim tanim liniom lotniczym znajdują się na trzecim miejscu pod względem ilości. Tuż za angielskimi przewoźnikami uplasowały się tanie linie włoskie.









Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com