TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-07-07 - Rusza akcja sprzątania nadbałtyckich plaż

Nad Bałtykiem rusza dziesiąta edycja kampanii "Czyste plaże" zorganizowana przez fundację Recal. Będą prowadzone akcje zbierania aluminiowych puszek, a także edukacji ekologicznej.

reklama


- Kampania "Czyste plaże" skierowana jest do wszystkich, którzy spędzać będą wakacje na plażach Bałtyku od lipca do początku września. Docelową grupą są jednak dzieci i młodzież. Chcemy w nich wyrabiać nawyk segregowania odpadów i pozyskiwania cennych surowców wtórnych - poinformował Artur Łobocki z zarządu fundacji. Zdradził także, że w tym roku ma zostać przeprowadzonych 300 warsztatów dla wypoczywających nad morzem kolonistów i obozowiczów (ok. 12-14 tys. dzieci i młodzieży). - Będziemy na nich przedstawiać zasady selektywnej zbiórki odpadów. Uzupełnieniem zajęć będzie zbiórka pustych puszek po napojach na plażach. Zebrany surowiec trafi do punktów skupu - oświadczył.

- W zeszłym roku tylko same dzieci z kolonii biorące udział w akcji zebrały ponad 50 tys. puszek - prawie tonę aluminium, a do punktów skupu z nami współpracujących trafiło 360 ton cennego metalu - zaznaczył Łobocki. Tego lata nieformalną Koalicję Czystych Plaż obok fundacji Recal tworzą samorządy: Gdyni, Jastarni, Władysławowa, Krokowej, Ustki, Rewala, Dziwnowa, Międzyzdrojów oraz Świnoujścia. Do akcji przystąpił także Słowiński Park Narodowy, Woliński Park Narodowy i Nadmorski Park Krajobrazowy - razem 18 podmiotów. Przygotowane przez Fundację Recal plakaty i kartki pocztowe promujące kampanię, trafią na kempingi, do sklepów i barów, na słupy ogłoszeniowe we wszystkich gminach uczestniczących w akcji. Na kartkach pocztowych dodatkowo umieszczono dokładne adresy punktów skupu surowców wtórnych leżących w pasie wybrzeża Bałtyku. Ponadto rozdawane będą także specjalne worki na puszki i magnesy służące do odróżniania przedmiotów aluminiowych od stalowych.

W tym roku, na potrzeby kampanii przygotowano 3,5 tys. plakatów i 24 tys. kartek pocztowych, 15 tys. worków na puszki oraz liczne gadżety z przeznaczeniem na nagrody dla dzieci. Podczas tego lata kampania realizowana jest w pięciu regionach turystycznych: nad Bałtykiem, w Beskidach, na Mazurach, w Bieszczadach i Sudetach. Wakacyjne kampanie edukacji recyklingowej w ponad 50 % są współfinansowane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Pozostałą część sponsoruje Fundacja Recal, Recan Organizacja Odzysku SA oraz samorządy gmin. Fundację Recal założył w 1995 r. jeden z producentów puszek aluminiowych, firma Continental Can Polska oraz światowe koncerny aluminiowe.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com