TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Inspekcja Handlowa ocieniła krytycznie blisko 90% kontrolowanych placówek gastronomicznych w województwie dolnośląskim, małopolskim, opolskim, podkarpackim, śląskim, świętokrzyskim, mazowieckim i wielkopolskim.
reklama
Inspekcja Handlowa na zlecenie UOKiK skontrolowała 113 lokali na szlakach turystycznych. Wśród nieprawidłowości wymienia: niewłaściwą jakość potraw i napojów, nierzetelną obsługę oraz błędne ceny. Inspekcja wypisała 89 mandatów karnych oraz skierowała 11 wniosków do sądów rejonowych - poinformował UOKiK.
W blisko 70% obiektów nie było informacji o cenie oferowanych potraw, a w cennikach placówki nie umieszczały m.in. objętości oferowanych potraw i napojów, czy cen jednostkowych. Zgodnie z prawem ceny powinny być wywieszane w miejscu ogólnodostępnym dla kupujących, wewnątrz lub na zewnątrz lokalu - czytamy w komunikacie Urzędu.
Jedna placówka na pięć oferowała potrawy i napoje złej jakości, a w podobnej liczbie obiektów stwierdzono nierzetelną obsługę. W niektórych lokalach gastronomicznych były towary o przekroczonych terminach ważności. W 2 skontrolowanych placówkach - niemal o 3 miesiące!
Jeśli konsument ma kłopoty z uznaniem reklamacji w restauracji, można zwrócić się o pomoc do m.in. Inspekcji Handlowej, rzeczników konsumentów oraz organizacji konsumenckich, np. Stowarzyszenia Konsumentów Polskich - przypomina UOKiK.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami