TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Ponad połowa Polaków uważa Kraków za wizytówkę naszego kraju, miejsce które warto odwiedzić, by uznać Polskę za kraj interesujący, którym można się pochwalić - wynika z ogólnopolskiego badania przeprowadzonego przez CBOS.
reklama
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez CBOS, 56% Polaków uważa, że miejscem, które powinien zobaczyć obcokrajowiec, aby uznać Polskę za kraj interesujący, a więc takie, którym Polacy mogą się pochwalić jest Kraków. Tylko 10% badanych uznało za narodową wizytówkę Morze Bałtyckie. Jeszcze gorzej wypadło poczucie dumy z Wrocławia (8%), Trójmiasta (3%) i miejsc kultu religijnego (2%).
W roku 2009 Kraków został również niekwestionowanym liderem rankingu najbardziej magnetycznych polskich miast przygotowanym przez międzynarodową agencję Young & Rubicam, w którym został uznany za miasto o najbardziej interesującym dziedzictwie historycznym, najlepszym komforcie życia w Polsce i najbardziej atrakcyjne turystycznie. W roku 2008 w prestiżowym rankingu czytelników brytyjskich dzienników Guardian i Observer został sklasyfikowany na drugim miejscu spośród najciekawszych turystycznie miast na świecie.
- Poprzez dzisiejsze działania miasto umiejętnie łączy nowoczesne rozwiązania z bezcennym kapitałem, jakim jest dziedzictwo historyczne i tradycja. Pozycja lidera zobowiązuje. Naszym celem powinno być teraz konsekwentne umacnianie i budowanie pozycji Krakowa - najmocniejszej polskiej marki - na mapie europejskiej i światowej - o wynikach badania CBOS mówi Monika Piątkowska, Pełnomocnik Prezydenta Krakowa ds. Marki Miasta.
- 7 lat temu podczas badania TN OBOP na pytanie o najbardziej atrakcyjne polskie miasto, które mogłoby stad się wizytówką naszego kraju w świecie, Kraków wskazało 44% Polaków. Jak widać, dzisiaj liczba ta jest o ponad 10% wyższa. To pokazuje, że Kraków ma dobrą reputację i pozytywny wizerunek, czyli podstawowe składniki silnej marki. Ma również dobrą pozycję w rankingach europejskich, ale walka konkurencyjna na tej arenie będzie wymagać precyzyjnych działań marketingowych, głównie wizerunkowych - ocenia Jerzy Jurczyński specjalista public relations.
Pod koniec marca br. stolica Małopolski zainaugurowała projekt "Kraków - Miasto Mistrzów", którego celem jest promocja Krakowa na arenie międzynarodowej we współpracy z krakowianami osiągającymi najwyższe światowe sukcesy w dyscyplinie sportu, kultury i nauki. Jednymi z pierwszych ambasadorów marki Krakowa w ramach tego projektu mają być m.in. czołowe polskie tenisistki siostry Agnieszka i Urszula i Radwańskie.
Jakie miejsce powinien zobaczyć obcokrajowiec, aby uznać Polskę za kraj interesujący?
(CBOS, Powody do dumy i wstydu Polaków, marzec 2010)
1. Kraków 56%
2. Warszawa 30%
3. Mazury 25%
4. Góry 18%
5. Zakopane 13%
6. Częstochowa 11%
7. Morze Bałtyckie 10%
8. Gdańsk 8%
9. Inne polskie miasta 8%
10. Inne miejsca historyczne 8%
11. Wrocław 8%
12. Tatry 7%
13. Bieszczady 6%
14. Oświęcim 6%
15. Inne krainy geograficzne 5%
16. Wieliczka 4%
17. Wawel 4%
18. Puszcza Białowieska 3%
19. Poznań 3%
20. Trójmiasto 3%
21. Polskie krajobrazy i przyroda 3%
22. Toruń 3%
23. Parki Narodowe 2%
24. Miejsca kultu religijnego 2%
25. Konkretne miejsca 2%
26. Polskie wsie 2%
27. Kazimierz Dolny 1%
28. Gniezno 1%
29. Wadowice 1%
30. Inne 1%
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami