TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-04-24 - W najbliższym czasie nie powstanie Terminal 3 na Okęciu

Na najbliższe kilka lat PPL nie planuje budowy kolejnego terminalu na warszawskim Okęciu. Jednak nie wyklucza tego w perspektywie wieloletniej.

reklama


Michał Marzec, szef Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze poinformował - Obecnie żadne konkretne kroki w celu budowy lub projektowania Terminalu 3 nie są podejmowane. Dodał, że taki projekt może się znaleźć w wieloletnim planie rozwoju lotniska, który zostanie opracowany do końca tego roku. Marzec wyznał - Rozważane są różne opcje, w tym jak najbardziej Terminal 3.

Szef PPL wyjaśnił też, że w najbliższym czasie ma zostać przeznaczone więcej miejsca na działalność handlową i usługową na styku Terminalu 1 i 2. PPL planuje też oddać parking i przystanek autobusów dalekobieżnych.

W podwarszawskim Modlinie cały czas trwają prace nad uruchomieniem drugiego lotniska dla Warszawy. Ma ono zacząć działać w 2010 roku. Piotr Okienczyc, prezes spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa Modlin w marcu bieżącego roku zaznaczał, że koszt inwestycji wyniesie 400 mln zł bez kosztów doprowadzenia linii kolejowej, natomiast planowana wielkość ruchu pasażerskiego to około 1,5 mln pasażerów rocznie. Lotnisko o takim ruchu wiąże się z powstaniem około 1 tys. miejsc pracy.

Jednak "Gazeta Wyborcza" uważa, że modlińskie lotnisko może nie zostać oddane w 2010 roku z powodu trwających protestów obrońców środowiska. Według nich trasy startów oraz lądowań przy złej pogodzie mogą przebiegać nad siedliskami ptaków. W obrębie lotniska Modlin występują europejskie obszary chronione Natura 2000: Dolina Środkowej Wisły z licznymi rezerwatami przyrody, Puszcza Kampinoska, która jest parkiem narodowym i rezerwatem biosfery, a także Forty Modlińskie i Dolina Wkry.

W połowie kwietnia tego roku przedstawiciele samorządów województw mazowieckiego oraz łódzkiego i Łodzi podpisali porozumienie "w sprawie konieczności budowy Centralnego Portu Lotniczego dla Polski". Według sygnatariuszy porozumienia, prognozowany na najbliższe 20- 25 lat rozwój ruchu lotniczego jest tak duży, że Okęcie oraz rozbudowane porty regionalne nie będą zdolne do jego obsługi.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com