TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2004-05-10 - Promocja turystyczna Polski a fundusze MGPiPS

Polskiej Organizacji Turystycznej przyznano - w 2004 r. ze środków budżetu państwa na prowadzenie promocji naszego kraju jako destynacji turystycznej - kwotę 32.258.000,-zł. W praktyce nie są to jedyne środki wydatkowane na promocję Polski.

reklama


Co najmniej równe środkom promocyjnym wydawanym przez POT są bowiem: środki promocyjne MSZ, fundusze wydatkowane na promocję turystyki przez Regionalne Organizacje Turystyczne oraz Lokalne Organizacje Turystyczne, pieniądze na reklamę wydatkowane przez polskie podmioty turystyczne. W tej ostatniej grupie niektóre refinansowane są ze środków promocyjnych Departamentu Inwestycji Zagranicznych i Promocji MGPiPS. Na promocję polskiej kultury za granicą przeznacza środki także Ministerstwo Kultury.

Według szacunków POT organizacja podróży studyjnych do Polski dla dziennikarzy zagranicznych owocuje prezentacją w mediach artykułów, filmów, programów radiowych i telewizyjnych o Polsce wartych w sumie 21,5 mln euro. Promocyjną obecność naszego kraju na rynkach zagranicznych POT podsumowuje łączną kwotą ok. 160 mln złotych.

Polska uczestniczy także we wspólnej promocji turystycznej krajów Grupy Wyszehradzkiej. Często państwa Europy Środkowej postrzegane są bowiem (w dalekich krajach pozaeuropejskich) jako jeden region. W ramach współpracy Polski, Czech, Słowacji i Węgier realizowanej w ub. r. opracowano m.in. wspólne logo, stronę internetową (www.european-quartet.com), wspólną listę atrakcji turystycznych, broszurę i film video promujące turystyczne atrakcje Krajów Grupy Wyszehradzkiej. W 2003 r. zorganizowano także wspólne stoiska promocyjne na targach turystycznych (w USA, Japonii, Brazylii i Chinach).
Narodowe organizacje krajów Grupy Wyszehradzkiej dzielą się kosztami.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com