TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Wielu turystów jest już po wakacyjnym wypoczynku. Wiele osób zapewne ma zastrzeżenia do wykupionej wycieczki. Mają wtedy prawo złożyć reklamację dla biura podróży.
reklama
Najlepiej jest zrobić to jeszcze podczas trwania pobytu u rezydenta lub pilota wycieczki - poinformowała Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Biuro turystyczne ma obowiązek ustosunkować się do reklamacji w ciągu 30 dni po zakończeniu pobytu - jeśli reklamację była składana na miejscu - lub od chwili jej złożenia po powrocie. Dokument powinien zawierać datę i miejsce jej złożenia oraz dokładny opis nieprawidłowości.
Ważne też, aby wiedzieć ile czasu po zakończeniu pobytu ma się na złożenie reklamacji. Zdarza się, że na złożenie skargi pozostaje dzień lub dwa. Wszelkie ważne informacje znajdują się w warunkach ogólnych umowy.
Warto jeszcze podczas pobytu udokumentować, na przykład zdjęciem, wszelkie nieprawidłowości, które zamierzamy reklamować - radzą eksperci.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami