TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-09-22 - Czy na Pomorzu powstaną dwa kolejne lotniska pasażerskie?

Gdynia i Słupsk rozważają stworzenie pasażerskich portów lotniczych. Gdynia ma lotnisko Marynarki Wojennej w Babich Dołach, które do celów lotnictwa cywilnego jest idealne, ponieważ z jednej strony jest blisko centrum, a z drugiej pas startowy znajduje się na niezamieszkanych terenach. Oprócz tego port ten położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie trasy Kwiatkowskiego i bocznicy kolejowej samego lotniska, po której mogłyby kursować pociągi pasażerskie.

reklama


Choć wszystko wygląda kolorowo koszty uruchomienia prawdziwego pasażerskiego portu lotniczego pochłonęłyby setki milionów złotych. Babie Doły są wyposażone w sprzęt nawigacyjny, jednak przystosowany do standardów wojskowych - brakuje systemu ILS, który umożliwia lądowanie przy niekorzystnej pogodzie, a bez którego żaden przewoźnik nie uruchomi regularnych połączeń. Prezes spółki Port Lotniczy Gdańsk, który jednocześnie pełni funkcję zarządcy lotniska w Babich Dołach, Włodzimierz Machczyński uważa, że na razie najważniejsze jest, by Gdynia mogła wykonywać jakiekolwiek cywilne operacje lotnicze.

- Chodzi o to, by prywatny samolot mógł wylądować w Gdyni, jak na każdym normalnym lotnisku, bez wcześniejszych konsultacji w wojskiem - mówi. - Jeśli chodzi o loty regularne, to sprawa jest bardziej skomplikowana. W ciągu roku będziemy wiedzieli, czy bardziej opłaca się nam budować nowy terminal, czy wykorzystać istniejące obiekty wojskowe. To, czy zostaną wykorzystane, zależeć będzie od przewoźników.

Spotkanie mające na celu wykorzystanie wojskowego lotniska w Redzikowie, odbyło się w Słupsku. - Słupsk jest znacznie dalej od Rębiechowa niż Gdynia, dlatego lotnisko w Redzikowie ma realną szansę na regularne połączenia - powiedział Machczyński.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com