TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Ogłoszenie konkursu w Suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej na opracowanie architektoniczno-urbanistycznego projektu powiększenia terminalu pasażerskiego i budowy hotelu w porcie lotniczym jest pierwszym krokiem w kierunku realizacji planu. Obiekty muszą łączyć się z parkingiem i planowaną stacją szynobusu, a istniejący już budynek terminalu pasażerskiego zostanie wykorzystany jako terminal odlotów.
reklama
Prace budowlane będą tak zorganizowane, aby nie zakłócać normalnej pracy portu. Przepustowość połączonych ze sobą terminali przylotów i odlotów będzie wynosił co najmniej 8 mln pasażerów rocznie. Dla porównania w roku ubiegłym lotnisko w Balicach w obecnym kształcie obsłużyło 2,4 mln turystów, w przyszłym roku ma ich być 3 mln.
Jak mówi rzecznik krakowskiego lotniska, Piotr Pietrzak projekty laureatów trzech pierwszych miejsc wezmą udział w ostatecznej selekcji, której dokona sąd konkursowy powołany pod patronatem Stowarzyszenia Architektów RP. Przewodniczącym komisji będzie prof. Stefan Kuryłowicz.
Część środków na budowę pochodzić będzie z funduszy Unii Europejskiej, w związku z projektem rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T. A to dopiero początek inwestycji na krakowskim lotnisku, które zajmuje drugie miejsce co do wielkości (po Okęciu) w Polsce. W rozkładzie jego lotów możemy odnaleźć 21 linii lotniczych, które wykonują 59 regularnych tras do 37 miast europejskich, europejskich także Izraela i USA.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami