TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2005-06-15 - Niesprawne autokary, policja i media...

Dzieci ze Szkoły Podstawowej numer 65 z Bydgoszczy nie pojechały na wycieczkę, gdyż podstawiony przez biuro autokar był niesprawny. Sytuacja została dramatycznie opisana w Gazecie Wyborczej, jednak czytając ten tekst (ale także wcześniejsze doniesienia oraz wiadomości w innych mediach) nie sposób pozbyć się wrażenia, że media wzięły sobie przewoźników za łatwy cel i nośny temat, a w ogóle nie wnikają w istotę sprawy. Niestety w opisywanym przypadku, aby do wycieczki niesprawnym autobusem nie doszło musiała zainterweniować policja. Jak zwykle sytuacja była najsmutniejsza dla dzieci, które w końcu na wycieczkę nie pojechały.

reklama


Od redakcji:
Niestety przy tym kolejnym przypadku opisywanego niesprawnego autokaru, możemy z żalem stwierdzić, że zarówno przewoźnik, ale także media i policja nie stanęły na wysokości zadania.

Podstawienie niesprawnego (i to w sposób widoczny!) autobusu jest bardzo złą rzeczą, gdyż rujnuje to zarówno wizerunek danej firmy przewozowej, jak i także całej branży przewozów autokarowych.

Niestety w naszej ocenie także media jak i policja, wykazują dużą ignorancję i pozwalają sobie na bardzo dziwne i nieracjonalne pouczanie firm np. w słowach "Na miejscu organizatora wycieczki zawsze miałbym jakiś autobus rezerwowy" (powiedział Gazecie Wyborczej Piotr Wroniecki, naczelnik sekcji ruchu drogowego KMP w Bydgoszczy).

Ciekawe, czy Pan Naczelnik na miejscu organizatora postawiłby autokar za bagatela kilkaset tysięcy złotych na parkingu, aby mieć rezerwę w przypadku niesprawności innego autokaru? A jaką cenę za swoje usługi musiałby wtedy żądać? Takie bezsensowne wypowiedzi oraz epatowanie smutkiem dzieci w przekazach medialnych podgrzewa tylko atmosferę i przyczynia się do rosnącej podejrzliwości na linii klient-przewoźnik.

Jeszcze inną sprawą jest, że dziennikarz nie napisał jak wybrano przewoźnika i jaką cenę on zaoferował za 1km. Można posądzać, że tu jest "pies pogrzebany", gdyż przy dużej konkurencji, a co za tym idzie niskich marżach zaczyna firmom brakować środków na kosztowne naprawy i przestoje.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com