TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2005-08-31 - Open Travel i Axel na pierwszy ogień!

W pierwszym reportażu "Uwagi", poświęconym nieuczciwym biurom podróży pokazano dwa przypadki konfliktu pomiędzy touroperatorem a klientami - wycieczkę na Kretę z Open Travel i do Turcji z biurem Axel.

reklama


Klienci Open Travel (małżeństwo z 9-cio miesięcznym dzieckiem) narzekali na standard hotelu Sun Village, w którym zostali zakwaterowani. - Zostaliśmy zakwaterowani w pokojach w budowie - opowiada pan Zdzisław. - Wracamy z basenu, a tu ekipa upiększa nam pokój - kładą kable, malują. Po kilku godzinach wdychania wapna nasze dziecko dostało wysypki, zaczęło wymiotować, dostało gorączki. Syn pana Zdzisława więc zamiast się bawić i odpoczywać, chorował, w skutek zatrucia oparami farby. Turyści podkreślili również, iż zamiast zachwalanego w ofercie świetnego placu zabaw dla dzieci była smutna drewnianą budką z trzema krzesłami. Dodatkowo, za oknami hotelu była nie zieleń, ale wysypisko śmieci.

Na standard obiektu, całkowicie nie odpowiadający ofercie skarżyli się również klienci biura Axel. Mieli trafić do hotelu 3, 5 - gwiazdkowego. Na miejscu okazało się, że obiekt nie spełnia podstawowych norm higienicznych, a sam właściciel nigdy nie starał się o gwiazdki. - Pseudokabina kąpielowa nie miała żadnej osłony i w efekcie cały pokój był zalany - mówi klientka Axela. - I każde piętro niżej także. W pokoju wisiała tylko jedna lampa. W ofercie, na którą zdecydowali się klienci biura była też mowa o aquaparku. Był on wprawdzie w hotelu, ale nieczynny. Otwarto go ostatniego dnia, i od polskich turystów, jako jedynych, zażądano opłaty za wstęp.

Zdaniem poszkodowanych turystów, oba biura nie zachowały się właściwie w stosunku do klientów. Zaniedbania w obiektach, w których byli zakwaterowani turyści były ewidentne. Po zgłoszeniu zasadnej reklamacji szkody nie zostały naprawione.

Dodatkowo, z programu wynika, iż zarówno Open Travel, jak i Axel nie poczuwają się do winy.

Szczegółowy opis wczorajszego reportażu "Uwagi" oraz zdjęcia turystów, będące dowodami nieuczciwości biur można znaleźć na stronie programu: www.uwaga.onet.pl

Dodatkowo, pod artykułem można przeczytać wiele opinii turystów, którzy czują się poszkodowani przez biura podróży - m.in. klientów Open Travel, Triady, Neckermanna, Ecco Holiday, Rainbow Tours i wielu innych. Na forum jest też kilka opinii o zaletach płacenia kartą i operacji chargeback oraz "doskonałym doborze" osoby, która komentowała pracę biur turystycznych - Józefa Ratajskiego z Polskiej Izby Turystyki.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com