TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-04-08 - W I kwartale 2009 nastąpił wzrost wyszukiwań lotów o 54%

W stosunku do roku poprzedniego firma Skyscanner zanotowała na koniec I kwartału 87% wzrost, w Polsce wyniósł on 118%. Odnotowano w porównaniu do roku 2008, średnio 54% wzrost poszukiwań lotów w I kwartale 2009.

reklama


Jak powiedział Gareth Williams, dyrektor generalny Skyscanner, firma jest bardzo zadowolona ze wzrostu zanotowanego w ostatnim kwartale, jednak szczególnie pozytywnym zjawiskiem jest ciągłe przyspieszanie owej tendencji. Dodał, że na początku roku 2009 odnotowano wzrost na poziomie 32%, który gwałtownie przyspieszył w przeciągu ostatnich trzech miesięcy, osiągając w ostatnim tygodniu marca, kulminacyjny punkt 87%.

W Polsce ów wzrost był szczególnie wysoki. Tutaj na koniec kwartału wyniósł 118% rok do roku. Ogromny wzrost zanotowano również na rynku Stanów Zjednoczonych - na koniec kwartału 160% w stosunku do roku poprzedniego.

Wskaźniki wzrostu należy analizować biorąc pod uwagę 42% spadek wyszukiwań lotów w całym internetowym sektorze podróży na początku roku 2009 - takie informacje podaje agencja monitorowania internetu Hitwise.

Za jeden z powodów sukcesu wyszukiwarki Skyscanner można uznać fakt, że za jej pośrednictwem turyści mogą wyszukiwać zarówno loty niskokosztowe jak i te tradycyjne, na całym świecie. W chwili obecnej w tej wyszukiwarce jest dostępnych ponad 600 linii lotniczych, a także około 600 tysięcy tras.

Za pośrednictwem Skyscanner co miesiąc wyszukiwanych jest ponad 50 milionów lotów. Witryna posiada 20 wersji językowych, m.in. niemiecką, hiszpańską, polską, japońską oraz chińską.

Jak powiedział Gareth Williams, nie było żadnych wątpliwości, że rok 2009 będzie ciężki dla branży turystyki internetowej, a także innych sektorów rynku. Jednak Skyscanner, wbrew wszelkim przeciwnościom, w dalszym ciągu kontynuuje swój rozwój. Mimo recesji, ludzie bardzo niechętnie rezygnują ze swoich planów wakacyjnych, być może dlatego, że chcą uciec od przygnębiającej rzeczywistości, a to jest całkiem zrozumiałe. W chwili obecnej cena ma dużo większe znaczenie niż kiedykolwiek przedtem. Klienci są zdeterminowani, by znaleźć możliwie najlepszą ofertę, nie są zainteresowani witrynami, które pobierają prowizję, bądź wymagają wpisywania jedno po drugim dokładnych dat oraz kierunków potrzebnych do wyszukania najlepszych ofert.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com