TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Port lotniczy Kraków-Balice broni się przed konkurencją jak może. Lotnisko wprowadziło, podobnie jak warszawskie Okęcie, obniżkę opłat dla przewoźników.
reklama
Lotnisku w Krakowie brakuje połączeń do Berlina, Rzymu, Zurychu i Moskwy, dlatego szuka nowych linii i połączeń i chce w 50% sfinansować ich promocję za granicą.
Głównym konkurentem Balic jest lotnisko w Pyrzowicach, gdzie niedawno z Krakowa linie Germanwings przeniosły swoje połączenia. Również słowacki Sky Europe, który miał w Krakowie założyć bazę, wycofał swoje loty z grodu Kraka.
Lotnisko w Katowicach niedawno oddało do użytku nowy terminal oraz prowadziło intensywną akcję promocyjną. Pozytywne rezultaty widać już w po pierwszym kwartale - twierdzi Tomasz Dziedzic z Instytutu Turystyki.
Tymczasem port Kraków-Balice nie odnosi jakichś większych sukcesów. Ostatnio pojawiło się tu kilku mało rozpoznawalnych przewoźników, jak Meridiana, Volare.web, BmiBaby, Transavia czy AirNostrum.
Linie AirNostrum skorzystały już ze wsparcia lotniska, liczymy, że wkrótce pojawią się kolejni - mówi Kamil Kamiński, prezes portu lotniczego w Balicach. Kraków ma potencjał ruchu biznesowego, więc musimy wbić tanie linie, bo wyniki badań wskazują, że 25% pasażerów low costów to biznesmeni - dodał.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami