TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-06-28 - Jastrzębska Agencja Turystyczna na sprzedaż

Jastrzębska Agencja Turystyczna (JAT), należąca do Jastrzębskiej Spółki Węglowej została wystawiona na sprzedaż. Cenę wywoławczą spółki, która jest właścicielem m.in. ośrodków wypoczynkowych nad morzem i w górach, ustalono na 18,1 mln zł.

reklama


Roczne obroty spółki wynoszą prawie 6 mln zł, co plasuje ją wśród firm średniej wielkości, które działają w branży turystycznej w Polsce. 100% udziałów w spółce należy do Jastrzębskiej Spółki Węglowej. Ogłoszenia o sprzedaży opublikowano już w krajowej i zagranicznej prasie, licząc na zainteresowanie również zagranicznych inwestorów.

JAT istnieje od 10 lat. Należą do niej ośrodki wczasowe i obiekty rekreacyjne będące wcześniej własnością jastrzębskich kopalni. Mieszczą się one w atrakcyjnych pod względem turystycznym regionach Polski: w górach, nad morzem i na Mazurach. Rzeczniczka JSW, Katarzyna Jabłońska-Bajer poinformowała PAP, że Jastrzębska Agencja Turystyczna jest obecnie właścicielem siedmiu obiektów, w tym trzech ośrodków wypoczynkowych: Diamentu w Pobierowie, Neptuna w Sianożętach k. Ustronia Morskiego a także ośrodka Dargin w Harszu na Mazurach. Oprócz tych ośrodków do JAT należą również dwa obiekty w górach - Jastrzębianka w Zakopanem i wyciąg narciarski Złoty Groń w Istebnej a dodatkowo obiekty miejskie: Centrum Szkoleniowo - Rekreacyjne Diament w Jastrzębiu Zdroju oraz Górnicze Centrum Kultury w Jastrzębiu.

JSW jest największym w Europie producentem węgla koksowego, a zarazem najbardziej dochodową spółką węglową. Decyzja o sprzedaży udziałów w JAT podjęta została na skutek restrukturyzacji grupy kapitałowej i skupienia się firmy na jej podstawowej działalności, jaką jest wydobycie i sprzedaż węgla.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com